Portul Constanța blocat și de camioanele din Republica Moldova cu grâu din Rusia
Fermierii români sunt disperați din cauza cantităților foarte mari de grâu provenit din Ucraina, fapt pentru care depozitarea grâului românesc în Portul Constanța a devenit aproape imposibilă dintr-un motiv mai puțin cunoscut.
Decizia conducerii Portului Constanța prin care începând de astăzi, 16 octombrie 2023, accesul camioanelor de transport marfă se face doar pe bază de programare electronică a scos în evidență faptul că activitatea portuară este extrem de greoaie.
Însă, ceea ce nu se spune oficial este că activitatea portului este în pragul blocării ca urmare a cerealelor aduse din Ucraina, fapt pentru care fermierii români nu prea mai au acces.
Potrivit informațiilor oficiale, în primele șapte luni ale acestui an, au intrat 385.200 de camioane în Portul Constanța, luna cea mai aglomerată a fost iulie, cu aproape 75.000 de camioane, ceea ce ne indică o medie zilnică de peste 2.400 camioane.
Dar, ceea ce autoritățile române și conducerea Portului Constanța nu anunță este faptul că la ora actuală activitatea portuară este aproape blocată și din cauza camioanelor din Republica Moldova încărcate cu grâu, atenție, din Rusia.
Practic, sute și chiar mii de camioane din Republica Moldova încărcate cu grâu din Rusia stau ore și zile-n șir la coadă ca să intre pentru descărcare în Portul Constanța.
Oare de ce nu se spune nimic despre cantitățile uriașe de grâu rusesc care ajung în Portul Constanța prin intermediul transportatorilor din Republica Moldova?