Precizări pentru pensionarii cu venituri suplimentare, obținute după aprilie 2001
Pensionarii care au avut venituri suplimentare după aprilie 2001 vor beneficia de ele, la calculul pensiilor, dacă au plătit contribuţii de asigurări sociale pentru acestea, fără a fi nevoie să prezinte vreun document, a anunțat ministrul Muncii Simona Bucura-Oprescu.
„Avem, după aprilie 2001, declaraţia 112, care este relevantă pentru toate contribuţiile pe care noi le-am avut, pentru toate veniturile pentru care am datorat contribuţii de asigurări sociale şi dacă o persoană care a lucrat în baza unui contract de muncă, în baza unui raport de serviciu, în baza unui contract pe PFA, PFI şamd şi pentru care s-au datorat contribuţii de asigurări sociale, trebuie să ştie că nu trebuie să mai aducă niciun document”, transmite ministrul Bucura-Oprescu.
În schimb, persoanele care au avut venituri suplimentare înainte de aprilie 2001, pot primi actele doveditoare ale acestora de la foștii angajatori sau de la deținătorii de arhive.
”Pentru perioadele dinainte de aprilie 2001, pentru angajatorii care sunt în activitate pensionarii solicită adeverinţele cu veniturile nepermanente acestor angajatori şi în baza articolului 34, alineatul 5 din Codul Muncii angajatorii sunt obligaţi să elibereze aceste adeverinţe în mod gratuit pensionarilor”, a mai precizat ministrul Muncii.