Presa online se transformă. Surpriza Spotify lansată azi
Spotify, lider al muzicii online, a lansat marţi un nou tip de listă de redare ce combină muzica personalizată şi podcast-urile cu informaţii de actualitate.
Informațiile sunt realizate de mai multe media franceze, respectiv Le Monde, Agence France Presse (AFP), site-ul de ştiri Brut, Radio France (Franceinfo şi France Inter) şi reţeaua de podcast-uri Choses a Savoir. Aceștia sunt primii parteneri ai acestui serviciu.
Funcţia, numită ”My daily” în Franţa, propune fiecărui utilizator o listă de redare ”concepută pentru fiecare în parte de Spotify”, care reuneşte ”într-o singură sesiune de ascultare o selecţie muzicală personalizată şi podcast-uri cu ştiri scurte”, DUPĂ CUM a indicat grupul într-un comunicat.
Cum e conceput totul
Amestecul muzical este conceput „în funcţie de ceea ce ascultă utilizatorii, astfel încât aceştia să poată audia melodiile preferate, dar să descopere şi altele în funcţie de titlurile şi de artiştii pe care îi preferă. Lista de redare este actualizată pe tot parcursul zilei”, a precizat compania.
Trei podcast-uri de ştiri sunt difuzate exclusiv pe platformă. ”L’Heure du Monde”, un nou podcast realizat de cotidianul francez, care ”propune un schimb cu un jurnalist din cadrul redacţiei, pentru o perspectivă de 20 de minute asupra subiectului de actualitate sau o revenire aprofundată asupra unei anchete”.
AFP lansează un nou format cotidian
La rândul său, AFP lansează ”Sur le fil”, un nou format cotidian ”pentru a surprinde esenţialul ştirilor zilei în Franţa şi la nivel internaţional în trei minute, publicat de luni până vineri de la 5:00”.
Nu în ultimul rând, Brut, specializat în informaţii de actualitate în format video, a propus încă din luna ianuarie ”cele mai importante declaraţii şi reportaje în format podcast, într-o întâlnire bicotidiană” pe platformă.