Prima casă de pariuri care renunță la reclamele stradale
Liderul industriei de pariuri sportive din România a luat o decizie care poate să influențeze viitorul domeniului în care activează.
Superbet Group va elimina toate panourile de publicitate stradală care conțin mesaje comerciale, măsura care se va implementa pe întreg teritoriul țării, în prima parte a acestui an, potrivit unui comunicat de presă.
“Superbet, în calitate de lider al industriei de pariuri sportive din România, își asumă dezvoltarea unei strategii sustenabile de business, în care jocul responsabil și implicarea în comunitate reprezintă repere prioritare.
Compania noastră încurajează un dialog constant și deschis cu autoritățile care reglementează domeniul de activitate al jocurilor de noroc, precum și cu experți, locali și internaționali, în politici de joc responsabil și sustenabilitate.
În acest context, dorim să facem publică decizia noastră de a elimina toate mesajele comerciale din panourile publicitare stradale, acțiune ce se va finaliza în prima jumătate a acestui an. În perioada imediat următoare, Superbet va începe procesul de eliminare a acestor panouri publicitare, urmând a păstra doar mesaje outdoor care promovează jocul responsabil.
De asemenea, în virtutea acestui demers de auto-reglementare, unic în piața din România, ne asumăm angajamentul de a nu avea nicio formă de panouri de publicitate stradală, indiferent de mesaj sau dimensiune, pe o rază de 100 de metri față de instituțiile de învățământ liceale.
Grupul Superbet consideră că industria jocurilor de noroc din România funcționează într-un cadru complex de reglementări, fiind în deplină conformitate cu legislația la nivel național și european. De aceea, ne asumăm angajamentul de a colabora, în mod transparent, cu toate entitățile implicate în procesele decizionale care vizează domeniul nostru de activitate”, se spune în comunicatul Superbet.
Senatul a votat proiectul care vizează limitarea publicității audiovizuale
Senatul a adoptat, săptămâna trecută, în plen, proiectul care vizează limitarea publicităţii audiovizuale pentru jocurile de noroc şi pentru pariurile sportive, scrie Agerpres. S-au înregistrat 80 de voturi „pentru” şi două abţineri.
Senatorii au votat pentru permiterea reclamelor între orele 23,00 şi 6,00, iar reclamele outdoor nu pot depăşi 30 de metri pătraţi. Senatorii au votat amendamentele propuse de liberali, precum cel care permite, în intervalul orar 6,00 – 23,00, „inserturile grafice ale mărcii, siglei sau altui simbol prin care se poate identifica titularul mărcii”, însoţite de mesajul „Fii responsabil” şi de interdicţia participării la jocurile de noroc a persoanelor sub 18 ani.
Un alt amendament adoptat prevede că „formele de publicitate exterioară sunt permise dacă dimensiunile materialelor publicitare nu depăşesc, în mod individual, o suprafaţă de 30 de metri pătraţi” şi nu promovează premii în bani sau bunuri materiale.
A fost admis, de asemenea, un amendament propus de senatorul UDMR Turos Lorand, care prevede „interzicerea oricărei forme de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc, reglementare potrivit art. 10 alin. 1 din OUG nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja activităţile de jocuri de noroc şi pariuri sportive”.
În noiembrie 2022, deputatul PNL Adrian Cozma a inițiat un proiect de lege care prevedea interzicerea „oricărei forme de publicitate” pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri. Proiectul a fost semnat de parlamentari de la aproape toate partidele (PNL, PSD, USR, AUR și minorități), cu excepția UDMR. Ulterior, cei 16 parlamentari PSD semnatari ai proiectului și-au retras semnăturile de pe inițiativă pe 14 decembrie 2022.
Scandal Micutzu-Mircea Bravo
Celebrul vlogger Mircea Bravo a început de curând o campanie împotriva publicității făcute de casele de pariuri, fapt care a fost taxat imediat de Micutzu, mai exact de comendiantul Cosmin Nedelcu.
Mircea Bravo (Mircea Popa) a declarat că a fost contactat de mai multe ori de case de pariuri pentru a le face reclamă. La început, i-au propus câteva mii de euro, iar ultima ofertă a ajuns la 100.000 de euro. El susține că deja cunoaște oameni care s-au mutat din țară ca să poată ieși din cercul vicios al jocurilor de noroc.
La întrebarea de ce se implică în demersul de eliminare a reclamelor la jocurile de noroc, Mircea Bravo spune simplu că e un domeniu care intră în categoria celor cu care nu vrea să se asocieze.
„Acum vreo 7 ani, am primit primele oferte pentru a mă asocia cu casele de pariuri și jocul de noroc. Am zis pas. Pe parcurs sumele tot creșteau. Se crea așa o stare de frică, ca și cum ratam ceva, ca la criptomonede. Tot sume mai mari, mai mari”, mărturisește acesta.
Mircea Bravo spune că, la început, a primit oferte de câteva mii de euro de la casele de pariuri, pentru ca, în 2021, suma să crească până la 100.000 de euro: „Cred că toată lumea care se învârte în domeniul divertismentului și care are o expunere publică a primit o ofertă de impact din zona asta a jocurilor de noroc”.
Comediantul Cosmin Nedelcu, cunoscut drept Micutzu, a simțit nevoia să pornească un conflict. Artistul a postat pe pagina lui de Facebook un clip video al comediantului Mircea Bravo, un sketch în care bea bere alături de un alt coleg. În postare Micutzu l-a acuzat pe Mircea Bravo de ipocrizie și l-a întrebat pe acesta de ce nu face o campanie de strângere de semnături pentru interzicerea reclamelor la alcool.
În replică, Mircea Bravo a spus că berea nu e la fel de periculoasă precum casele de pariuri. „Toți creatorii de conținut au păcate, dar cred că acesta e un pretext ca să nu ne implicăm. Putem zice că nimeni nu are voie să spună ceva cât timp are un păcat, iar singurii care au de câștigat ar fi casele de pariuri. Eu nu consider berea la fel de periculoasă precum casele de pariuri. Beau ocazional bere, nu am simțit o dependență”, a spus Mircea Bravo.