Prima grevă naţională din ultimii 20 de ani în industria auto din Italia
Pentru prima dată în ultimii 20 de ani, lucrătorii din sectorul auto italian, aflat în dificultate, au declanşat vineri o grevă națională, cu o demonstrație masivă care a traversat centrul Romei.
Prima grevă naţională din ultimii 20 de ani în industria auto din Italia. Zeci de mii de muncitori din industria auto au mărșăluit pe străzile capitalei
Zeci de mii de muncitori din industria auto au mărșăluit pe străzile capitalei, fluturând steagurile roșii ale sindicatelor și purtând pancarte prin care cereau condiții de muncă mai bune, transmite AP.
„Lucrăm una sau două zile pe săptămână atunci când totul merge bine. Așadar, ceea ce spunem astăzi este că tranziția (ecologică) nu poate fi plătită exclusiv de către lucrători”, a declarat Riccardo Falcetta, reprezentant al sindicatului UIL al lucrătorilor din industria metalurgică din Bari.
Cele trei sindicate principale ale sectorului auto din Italia cer guvernului să apere locurile de muncă din sector și să relanseze viitorul industriei auto din Italia, începând cu producătorul auto mondial Stellantis.
Stellantis, al patrulea cel mai mare producător auto din lume, se află sub presiune la nivel global pentru a oferi claritate cu privire la viitoarele sale planuri de producție, deoarece se confruntă cu o concurență tot mai mare și cu tensiuni financiare.
Guvernul italian de dreapta acuză compania de relocarea fabricilor de asamblare în țări cu costuri reduse.
Prima grevă naţională din ultimii 20 de ani în industria auto din Italia. Gigantul Stellantis şi-a redus cu 70% producţia în Italia
Grupul multinațional, care a fost creat în 2021 în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler și PSA Peugeot, a înregistrat o scădere puternică a producției la majoritatea uzinelor sale italiene în prima jumătate a anului 2024.
În ultimii 17 ani, constructorul auto și-a redus producția italiană cu aproape 70%.
Directorul general Carlos Tavares a acuzat recent normele UE privind emisiile de carbon pentru creșterea costurilor de producție, sugerând că grupul ar putea fi forțat să închidă unele fabrici de asamblare pentru a face față concurenței din China.
Acesta a declarat că „nu poate exclude” reducerea locurilor de muncă, reiterând necesitatea unor stimulente de stat suplimentare pentru a stimula cererea de automobile electrice.
Stellantis, care produce şi vehiculele Jeep și Chrysler, a fost în centrul atenției în urma unui avertisment privind profitul în care a declarat că se așteaptă să încheie anul cu o pierdere de până la 10 miliarde de euro (11,2 miliarde de dolari).
Tavares a fost, de asemenea, criticat de dealerii americani și de sindicatul United Auto Workers pe fondul unei performanțe financiare dezastruoase în acest an, după ce a fost luat prin surprindere de numărul prea mare de vehicule la prețuri ridicate din loturile dealerilor.
Acesta a încercat să reducă costurile prin întârzierea deschiderii fabricilor, concedierea lucrătorilor sindicali și oferirea de buy-out-uri angajaților salariați.
În septembrie, grupul a anunțat că este în căutarea unui succesor pentru Tavares, în vârstă de 66 de ani, ca parte a unei schimbări de conducere planificate.
Contractul de cinci ani al lui Tavares era la puțin peste un an de la data expirării sale în 2026, dar compania a sugerat la momentul respectiv că era posibil ca acesta să rămână în funcție și după aceea.
Citeşte şi: Situaţie dramatică la Fiat! Vicepremierul Italiei despre şeful Stellantis: Ar trebui să-i fie ruşine!