Prima locomotivă modernizată de Softronic pentru CFR Călători a trecut testul vitezei!
Prima locomotivă modernizată de compania craioveană Softronic pentru CFR Călători, în cadrul contractului de 100 de milioane de euro, a trecut testul vitezei maxime. Asta după ce, la începutul lunii, locomotiva a trecut și de testele dinamice.
Compania Softronic a anunțat, marți, că prima locomotivă modernizată în cadrul contractului de 100 de milioane de euro, încheiat în decembrie 2023 cu CFR Călători (fonduri prin PNRR), a atins viteza maximă de 160 km/h în timpul probelor. „Testele funcționale cu echipamentul PZB la viteza maximă de 160 km/h cu prima locomotivă modernizată pentru CFR Călători s-au încheiat cu success. De asemenea, încercările de tensometrie realizate in cadrul AFER s-au incheiat cu un raport favorabil“, a precizat compania Softronic.
La începutul lunii septembrie, Softronic anunța că testele dinamice ale locomotivei modernizate cu ETCS au fost finalizate cu succes. „Acestea atestă că integrarea echipamentului ETCS produs de Hitachi (fostul Thales Transportation) cu STM-uri PZB și Mirel respectă cerințele impuse de Regulamentele în vigoare. Aceste teste sunt necesare în vederea certificării conform Regulamentului de Control, Comandă și Semnalizare, de către Organismul Notificat TUV Rheinland“, se explica într-o postare pe Facebook a companiei. Postarea era însoțită de imagini cu locomotiva care a trecut astăzi testul vitezei de 160 km/h, imprimată cu figura marelui istoric și om politic Nicolae Iorga.
Prima locomotivă modernizată de Softronic pentru CFR Călători a trecut testul vitezei. Contractul prevede modernizarea a 19 locomotive până în 2026
Primele două locomotive electrice fabricate de Softronic Craiova pentru CFR Călători au intrat în probe de la începutul lunii, pe ruta Buftea – Brazi. Cu câteva zile înainte, premierul Marcel Ciolacu vizitase uzina din Bănie producătoare de material rulant. Conform contractului încheiat în decembrie 2023, Softronic va moderniza, în total, 19 locomotive pentru CFR Călători. Contractul este valabil 12 ani, perioadă care include efectuarea serviciilor de modernizare pentru toate cele 19 locomotive, având ca dată de referinţă data de 1 iulie 2026 pentru execuţia şi livrarea ultimei, urmată de o perioadă de 9 ani pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă.
În România, Softronic este unicul producător de locomotive electrice cu motoare asincrone și de trenuri electrice de tip multiunit Hyperion, cu exporturi în Suedia, Ungaria și Bulgaria. Produsele fabricate de Softronic contribuie la creșterea calității transportului și a mobilității durabile prin eficientizarea transportului de bunuri şi persoane, concomitent cu reducerea efectelor negative asupra mediului şi oamenilor.
Citește și: Banca Transilvania, credit de 32 milioane euro, pentru modernizarea parcului de locomotive Softronic