Prima reacție a Poștei Române, după informațiile privind închiderea tuturor oficiilor poștale în următorii ani

Publicat: 19 nov. 2024, 22:43, de Lavinia Tudor, în ECONOMIE , ? cititori
Prima reacție a Poștei Române, după informațiile privind închiderea tuturor oficiilor poștale în următorii ani

Poșta Română a clarificat, marți, declarațiile atribuite directorului general, Valentin Ștefan, conform cărora compania ar intenționa să închidă toate oficiile poștale pe care le deține și să închirieze spațiile respective. Reprezentanții companiei au subliniat că Poșta Română nu ia în considerare reducerea prezenței sale în țară, ci, dimpotrivă, își consolidează activitatea.

Ziarul „Puterea” a relatat aici despre subiect…

„Compania se află într-un proces amplu și continuu de transformare care urmărește adaptarea la nevoile actuale ale clienților, eficientizarea operațională și alinierea la tendințele internaționale din sectorul serviciilor poștale. Poșta Română nu ia în considerare reducerea prezenței sale în țară, prezență pe care și-a consolidat-o în ultimii ani, când, pentru prima oară, în anul 2023, a reușit să aibă cel puțin un salariat în fiecare UAT din România. Închiderea oficiilor poștale nu reprezintă o prioritate pentru Compania Națională „Poșta Română” S.A.,” a declarat directorul general al companiei.

Potrivit sursei citate, procesul de închidere și deschidere de subunități poștale este unul obișnuit, desfășurat de mai bine de trei decenii. Anual, aproximativ 500 de subunități sunt închise, dar multe altele sunt deschise. Totodată, rețeaua de livrare „last-mile”, care include poștași, curieri și agenți poștali, este într-un proces continuu de modernizare, având în prezent peste 11.000 de angajați.

De asemenea, Valentin Ștefan a explicat că unele oficii poștale sunt neprofitabile, iar această situație impune o reevaluare constantă. „Neprofitabilitatea subunităților poștale este o temă serioasă care necesită o dezbatere profundă. Pentru aproape 1.000 de ghișee poștale rurale, venitul mediu lunar este de aproximativ 1.700 lei, la o cheltuială de aproximativ 8.000 de lei pe lună”, a adăugat acesta, citat de publicația Profit.ro.

În ceea ce privește strategia pe termen lung, compania vizează transformarea rețelei sale printr-un model de puncte PUDO (pick-up drop-off), în regim propriu sau de franciză. Totodată, subunitățile urbane profitabile vor fi modernizate pentru a răspunde cerințelor clienților.

Poșta Română este cel mai mare operator poștal din țară, având peste 24.000 de salariați și o rețea teritorială de aproximativ 5.600 de unități. Cu afaceri anuale de peste un miliard de lei, compania este deținută de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (93,75%) și Fondul Proprietatea (6,25%).