Primul sistem de metrou complet automatizat, din România, va fi implementat, la Cluj
Grupul Alstom va implementa primul sistem de metrou complet automatizat din România, după semnarea cu autoritățile locale a contractului pentru linia 1 de metrou din Cluj-Napoca, într-un parteneriat cu dezvoltatorii proiectului, companiile de construcții civile Gulermak și Arcada.
Organizația de Servicii a Alstom din orașul Cluj-Napoca are trei mari divizii în două locații, totalizând peste 650 de angajați în Finanțe, Resurse Umane și Achiziții, oferind servicii specializate pentru multe țări din grup.
Compania a dezvoltat și alte proiecte în transportul feroviar din România între care Primul sistem automat de semnalizare ERTMS Nivel 2, instalat pe o linie feroviară convențională reabilitată, de 614 kilometri, care face legătura Frontieră-Curtici-Arad, primul centru modern, complet automatizat, de management al traficului, la Arad, iar în curs sunt proiectele de la Simeria și Brașov.
Investiție de 50 de milioane euro
Alstom a construit și primul, și singurul depou modern, din România, în ultimii 30 de ani, echipat cu tehnologie de ultimă generație, egalând sau chiar depășind cele mai avansate depouri din lume, inclusiv cu un centru de control digital pentru gestionarea flotei. Noul depou va permite, alături de operațiuni de mentenanță, și operațiuni de testare și reglaje de finețe, pentru a ne asigura că materialul rulant atinge performanțele cerute, arată Gabriel Stanciu, director general pentru România, Bulgaria și Moldova.
În luna aprilie, acest an, Alstom, a finalizat o nouă unitate de mentenanță în București.
Depoul Alstom Grivița este primul depou dedicat serviciilor de mentenanță și testare a trenurilor și locomotivelor electrice din România. Prima unitate eletrică multiplă din comanda de 37 de unități pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) se află în noul depou, unde continuă programul complex de testare obligatorie în vederea certificării pe piață.
Trenul cu șase vagoane Coradia Stream pentru ARF continuă programul foarte complex de testare obligatorie în conformitate cu reglementările STI (Specificații tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european și cu Regulile tehnice naționale notificate (NNTR), înainte de a putea circula cu pasageri. Toate funcționalitățile și performanțele noului tip de tren – de la sisteme electrice și electronice, la sisteme de frânare și propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor și multe altele[1] – sunt confirmate prin sute de teste de verificare. În încheierea testelor de verificare, trebuie parcurse cu succes 60 de teste finale de certificare pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obținerii autorizației de circulație cu pasageri, precizeaza reprezentanții companiei.
Pentru a optimiza procesul, Alstom folosește trei trenuri similare în paralel, distribuind fazele principale ale procedurii de testare în intervalul de timp cuprins până la sfârșitul lunii iunie.
Etapa finală înainte de operarea pasagerilor sunt testele de anduranță, de 10.000 km pe linii comerciale, fără pasageri, în funcție de disponibilitatea liniilor.
Alstom activează în România de 30 de ani și este lider de piață în soluții de electrificare și semnalizare feroviară.
Compania este responsabilă de implementarea soluțiilor de semnalizare sau electrificare pe ramura nordică a Coridorului feroviar Rin-Dunăre din România precum și pe două loturi ale liniei de cale ferată Cluj-Oradea.
ALSTOM TRANSPORT SA a avut o cifră de afaceri de 323,326 milioane lei în anul 2022.