Primul tren electric Alstom Coradia Stream, pregătit să intre în circulație pe ruta București – Brașov în noiembrie 2024
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat în transparență decizională proiectul de Act Adițional nr. 1 la CSP Licitat 1 (atribuit către CFR Călători în decembrie 2023, în baza ofertei conforme înaintate Autorității), în vederea intrării în operare începând cu 15 noiembrie 2024.
Astfel, întâia rută de circulație a primului tren electric din România, modelul Alstom Coradia Stream, va fi București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov. Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor intra în parcul ARF și vor fi predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice, trenurile vor circula pe toate rutele din contract:
1. București – Constanța
2. București – Craiova
3. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara
4. București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad
5. București – Craiova – Târgu Jiu – Deva
Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulație în 2025 în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedură de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate:
1. București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Iași
2. București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava
3. București – Ploiești – Buzău – Brăila – Galați
4. Iași – Suceava – Dej – Cluj Napoca
5. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca
6. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrița – Cluj Napoca
7. București – Ploiești – Brașov
8. Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice interregionale de lung parcurs, printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022.
Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste. Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde de lei, fără TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.