Primul tren electric inter-regional ajunge în România
După mai bine de 20 de ani, România va avea primul tren electric inter-regional. Acesta face parte din setul celor 37 de unităţi electrice multiple contractate de Alstom.
Trenul a părăsit miercuri fabrica din Katowice, Polonia, şi va ajunge la Curtici sâmbătă seara.
„Echipa ARF, împreună cu reprezentanţii supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanţa ramei RE-IR1 ARF şi aceasta este gata de plecare spre România.
Trenul este programat să ajungă în staţia Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20:00″, a declarat, marţi seara, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.
La data de 4 decembrie, după finalizarea procedurilor de vămuire şi autorizarea de a circula temporar, trenul va pleca spre București,
„Testarea începe din 6 decembrie la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a precizat Roşeanu.
Pe ce rute vor circula noile trenuri electrice?
Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.
În total, cele 37 de unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani, se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.