Probleme la Dacia? Producţia de maşini la uzina de la Mioveni a scăzut cu 31% în ianuarie

Publicat: 18 feb. 2025, 11:18, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Probleme la Dacia? Producţia de maşini la uzina de la Mioveni a scăzut cu 31% în ianuarie
Probleme la Dacia? Producţia de maşini la uzina de la Mioveni a scăzut cu 31% în ianuarie

Producţia de maşini Dacia la uzina de la Mioveni a scăzut puternic la începutul acestui an, declinul în luna ianuarie 2025 fiind de peste 31% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, conform datelor oficiale consultate de Puterea.

Producţia Dacia a scăzut cu 10.189 de maşini

Dacia a produs în luna ianuarie a acestui an 22.165 de maşini, faţă de 32.354 unităţi în aceeaşi perioadă a anului 2024, conform datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Pe lângă condiţiile specifice de piaţă, o posibilă cauză a declinului producţiei Dacia o reprezintă schimbările legislative la nivel european începând din 2025, respectiv noile reglementări privind tranziția verde, care impun o valoare medie a emisiilor de CO2 de circa 94 de grame pe vehicul vândut, raportată la întregul volum de vânzări al unui producător.

  • Limita de emisii pentru flotele de vehicule noi scade de la 116 g CO2/km la 94 g CO2/km în 2025.

  • Amenzi pentru depășirea limitelor: Producătorii care nu respectă aceste limite vor fi supuși unor amenzi semnificative, calculate pe baza emisiilor suplimentare per vehicul vândut.

De fapt acest subiect a fost abordat recent în discuţiile de la Paris dintre ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu, şi Bruno Vincent, director afaceri publice al Group Renault, pentru a analiza perspectivele Uzinei Dacia din Mioveni și provocările industriei auto românești.

Dacia este unul dintre motoarele Grupului Renault şi cel mai important al economiei româneşti. Este cel mai mare constructor auto din România şi principalul exportator al ţării. Competiţia cu alte state, inclusiv din afara UE, impune măsuri rapide şi eficiente, motiv pentru care îmi reafirm sprijinul pentru a asigura sustenabilitatea şi competitivitatea Daciei şi a industriei auto din România. Provocările generate de tranziţia verde, costul energiei şi contextul dificil al industriei auto europene impun măsuri imediate„, a declarat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu.

În acest sens, în urma discuţiei cu directorul Bruno Vincent, ministrul Muncii a transmis că va aduce în atenţia Guvernului problemele identificate pentru a se găsi soluţii astfel încât Uzina Dacia şi industria auto românească să-şi menţină competitivitatea.

Producţia Ford la Craiova a crescut în ianuarie

Producţia Ford Otosan la uzina de la Craiova a crescut în perioada analizată, de la 16.374 maşini în ianuarie 2024 la 17.298 maşini în ianuarie 2025.

Producţia de autoturisme în România, scădere de 19% în ianuarie

Pe ansamblu, producţia de autoturisme în România a scăzut cu 19% în luna ianuarie 2025 comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent.

În ianuarie 2025, au fost produse în România un număr de 39.463 autoturisme, faţă de un total de 48.728 unităţi cu un an în urmă.

Trebuie menţionat, încă, că anul trecut a fost unul excelent pentru producţia de automobile în România, care a înregistrat un nou record în 2024, într-un an deosebit de dificil şi provocator pentru industria europeană de profil.