Probleme pe podul de la Brăila: Reasfaltat de trei ori în 150 de metri
Podul de la Brăila, inaugurat în iulie 2023 și supranumit „Golden Gate-ul României,” a fost reasfaltat de trei ori pe o porțiune de doar 150 de metri, în perioada iulie-decembrie. Acest proiect spectaculos de infrastructură, considerat cel mai important din România după Revoluție, a fost dat în folosință, însă problemele persistă. Potrivit analizei Companiei de Drumuri, rețeta asfaltului folosit nu a fost respectată.
De la inaugurare și până în prezent, asfaltul de pe o mică porțiune a podului a devenit subiect de dispută între constructorul italian WeBuild și autoritățile române. Problema principală constă în lipsa aderenței dintre stratul de asfalt și tablierul metalic al podului, iar calitatea asfaltului a fost pusă sub semnul întrebării. Reasfaltarea a avut loc de trei ori în aceeași zonă de 150 de metri.
Deși podul a fost inaugurat în iulie 2023, recepția oficială încă nu a avut loc, iar autoritățile române nu l-au preluat în administrare. Litigiile dintre constructor și beneficiar sunt în desfășurare, cu peste 20 de procese în instanță, iar termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor a fost deja depășit. Podul ar trebui predat „la cheie” în 2024, însă întârzierile se acumulează.
Problemele, care includ crăpături în asfalt și șuruburi neadecvate au fost atribuite traficului intens, inclusiv camioanelor cu tonaje peste limitele admise. Constructorul se apără, susținând că a folosit rețeta de asfalt cerută de beneficiar, în timp ce autoritățile române insistă că rețeta nu a fost respectată. Până la remedierea definitivă, se recurge la plombarea zonelor afectate.