Probleme pentru lanţul de restaurante KFC în China
O campanie promoţională lansată în China crează probleme lanţului de restaurante KFC, autoritățile locale apreciind că aceasta promovează risipa alimentară.
Pentru a sărbători 35 de ani de când franciza KFC este prezentă în China, lanţul de restaurante a lansat recent o campanie promoţională de tip „mystery boxes”, împreună cu un retailer de jucării, care permite clienţilor să câştige figurine Dimoo la achiziţionarea anumitor meniuri KFC.Acestea au devenit atât de populare încât au declanşat o frenezie a achiziţiilor în rândul consumatorilor chinezi.
Astfel, numai o singură persoană a cumpărat 106 meniuri KFC, pentru care a plătit 10.500 de yuani (1.650 de dolari), pentru a obţine întreaga colecţie de figurine. De asemenea, alţi clienţi ai KFC au plătit alte persoane pentru ca acestea să mănânce meniurile suplimentare pentru a face rost de figurine.
În mod frecvent, Guvernul chinez şi media oficială critică mărcile străine, afectându-le vânzările şi obligând directorii acestor companii să îşi ceară scuze. Cele mai recente cazuri au vizat firmele Canada Goose Holdings Inc., Mercedes-Benz, Walmart Inc.şi Intel Corp.
Guvernul condus de preşedintele chinez Xi Jinping a lansat în 2020 o campanie destinată reducerii risipei alimentare.