Problemele se țin lanț pe podul de la Brăila: A fost închisă și cea de-a doua bandă de circulație

Publicat: 02 iul. 2024, 20:11, de Cristina Cohuț, în Transporturi , ? cititori
Problemele se țin lanț pe podul de la Brăila: A fost închisă și cea de-a doua bandă de circulație

Problemele podului de la Brăila peste Dunăre par să se țină în lanț. Constructorul a trebuit să închidă din nou prima bandă de circulație din cauza deteriorărilor asfaltului cauzate de căldură și de camioanele grele. Surpriza a venit când s-a constatat că și banda a doua, pe care fusese deviat tot traficul, s-a deteriorat. Acum, constructorul trebuie să refacă întreaga suprafață.

Șoferii care traversează podul Brăila s-au obișnuit deja cu circulația redusă la o singură bandă.

Un șofer, comentând despre situație, a spus: „Suntem în România. Calitatea asfaltului lasă mult de dorit, mai ales având în vedere tonajul mare al camioanelor.”

Un alt șofer a adăugat: „Problema principală este greutatea mașinilor mari. Acestea ar trebui să fie cântărite aici, iar sancțiunile trebuie aplicate celor care depășesc limita admisă. În rest, nu prea avem ce face pentru că, fără restricții de tonaj, problemele vor continua să apară.”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că nu va accepta recepția lucrărilor până când reparațiile nu vor fi complet finalizate.

Alin Șerbănescu de la CNAIR a declarat: „Acestea sunt doar reparații punctuale. Soluția pe termen lung nu a fost încă prezentată de antreprenorul italian. Podul a fost proiectat pentru a suporta trafic greu, având două benzi dedicate acestuia. Motivul că traficul greu ar deteriora asfaltul podului este nefondat.”

Podul de la Brăila peste Dunăre, construit cu finanțare europeană în valoare de jumătate de miliard de euro, a avut și alte probleme recurente precum deformarea asfaltului, probleme cu parapeții și infiltrarea apei la piloni.