Producătorul chinez BYD a anunțat modelul electric hibrid cu o autonomie de 2.000 de kilometri
Producătorul chinez de electrificate BYD a prezentat două noi modele Seal 07 DM-i și 2025 Seal EV, cu propulsoare care pot asigura o autonomie de până la 2.000 de kilometri, fără reîncărcare a bateriilor.
Seal 07 DM-i este un nou vehicul electric hibrid plug-in (PHEV) cu tehnologia DM de generația a cincea. Cu un preț cuprins între 139.800 și 195.800 yuani (19.500 – 27.300 dolari), acesta va înlocui actualul Seal DM-i.
Caracteristica principală a modelului Seal 07 DM-i este tehnologia sa avansată de propulsie.
Acesta oferă două opțiuni: un motor de 1,5 litri care produce 74 kW asociat cu un motor electric de 160 kW pentru versiunile mai ușoare și un motor turbo de 1,5 litri care produce 115 kW alături de un motor electric de 200 kW pentru modelele mai grele.
Aceste propulsoare oferă autonomii pur electrice impresionante de 70 km și 125 km conform ciclului CLTC, cu o autonomie combinată de 2.000 km.
BYD susține că modelul hibrid are un consum de combustibil de 3,4 l /100 km. Toate modelele sunt echipate cu bateria blade BYD care utilizează chimia litiu-fier-fosfat, o tehnologie de ultimă oră a vehiculului.
Modelul face lift are linii orizontale ale grilei pentru un aspect de nou. Seal 07 DM-i păstrează dimensiunile predecesorului său, măsurând 4.980 mm în lungime, 1.890 mm în lățime și 1.495 mm în înălțime, cu un ampatament de 2.900 mm.
BYD Auto Co., Ltd. este filiala auto a companiei BYD. Produce vehicule electrice cu baterii și vehicule electrice hibride plug-in (PHEV), în China. De asemenea, produce autobuze și camioane electrice. BYD Auto a fost fondată în ianuarie 2003 de Wang Chuanfu (proprietarul BYD).
În luna iulie, Uniunea Europeană a impus taxe suplimentare provizorii de până la 38% asupra importurilor chineze de automobile electrice. 11 mărci chineze, printre care BYD, Skywell, MG, Chery, Leapmotor, Seres, Maxus, Hongqi, DFSK, NETA și SWM se află pe lista EV cu taxe suplimentare la import.
Mărcile chinezești au vândut anul trecut aproximativ 60.000 de vehicule în Turcia, obținând o cotă de 6% din totalul vânzărilor. Turcia vinde mai departe în UE, și astfel taxele suplimentare la import sunt evitate.
În primele șase luni ale anului 2024, cota EV chinezești pe piața locală din China a crescut la 8 %.
Potrivit datelor furnizate de Asociația Distribuitorilor de Automobile și Mobilitate (ODMD), BYD a vândut 1.426 de vehicule în perioada ianuarie-iunie, în timp ce vânzările Chery s-au situat la 34.501. Vânzările MG, Skywell și DFSK au fost de 11.074, 200 și, respectiv, 184 de unități.
Constructorul auto chinez a înregistrat un profit anual record de 30 de miliarde de yuani (4,1 miliarde de dolari) în 2023.
Compania chineză BYD și-a lansat gama de automobile electrice și pe piața din Ungaria, singura țară din Europa de Est în care este prezentă în acest moment.
BYD Atto 3, Dolphin și Seal sunt primele trei modele cu care chinezii au intrat pe piața din Ungaria, iar metoda aleasă de compania în care este acționar și Warren Buffet este una simplă: va folosi rețele de dealeri existente, astfel că nu mai este nevoită să-și construiască propria rețea. Cele două companii anunțate sunt Duna Auto – un dealer multimarcă, care are 25 de showroom-uri și service-uri, în care vinde 20 de mărci, inclusiv Dacia – și Wallis Motor, un delear BMW din zona Budapesta.