Profesoară cercetată pentru purtare abuzivă. De ce ar fi tras, de fapt, un elev de păr

Publicat: 07 oct. 2024, 17:41, de Corina Oprea, în ACTUALITATE , ? cititori
Profesoară cercetată pentru purtare abuzivă. De ce ar fi tras, de fapt, un elev de păr
Profesoară cercetată pentru purtare abuzivă. De ce ar fi tras, de fapt, un elev de păr

Un incident șocant petrecut la o școală din Prahova a stârnit controverse după ce o învățătoare a fost acuzată de purtare abuzivă asupra unui elev. Evenimentul a avut loc la Școala Gimnazială din satul Măneciu Ungureni, unde o mamă a reclamat la poliție că fiul său, din clasa a treia, a fost tras de păr în timpul orelor de curs.

Acuzațiile au condus la deschiderea unui dosar penal pentru purtare abuzivă împotriva învățătoarei, care, la rândul său, și-a recunoscut parțial fapta. Conform informațiilor furnizate de autorități, incidentul ar fi avut loc în data de 16 septembrie, dar a fost raportat la poliție pe 1 octombrie.

În urma verificărilor, polițiștii din cadrul Secției Rurale Drajna au constatat că învățătoarea, în vârstă de 65 de ani, l-ar fi tras de păr pe elev în timpul unei ore de matematică. Motivul invocat de dascăl a fost „atitudinea sfidătoare” a copilului față de evaluarea pe care tocmai o susținuse la matematică.

„Poliţiştii din cadrul Secţiei Rurale de Poliţie Drajna au fost sesizaţi, la data de 1 octombrie a.c., în jurul orei 13.30 de către o femeie, din comuna Măneciu, cu privire la faptul că fiul său ar fi fost agresat fizic de către învăţătoarea sa, în timpul orelor de curs. Din verificările efectuate, a rezultat faptul că învăţătoarea, de 65 de ani, la data de 16 septembrie, l-ar fi tras de păr pe copil din cauza atitudinii pe care a avut-o cu privire la evaluarea la matematică”, a transmis, luni, IPJ Prahova.

La audieri, învățătoarea a explicat că elevul nu era pregătit pentru testul de matematică, ceea ce ar fi dus la o reacție de nemulțumire din partea acestuia. Ea a justificat acțiunea sa prin faptul că atitudinea copilului a fost una necorespunzătoare, sfidătoare, subliniind că aceasta a fost provocarea care a determinat-o să reacționeze impulsiv. Totuși, recunoașterea faptei nu a diminuat gravitatea acuzațiilor de purtare abuzivă.

De cealaltă parte, mama elevului are o versiune diferită a evenimentului. Ea susține că fiul său nu a avut nicio atitudine necorespunzătoare și că tot ce a făcut a fost să îndoaie foaia de hârtie pe care își scrisese răspunsurile la test. Din perspectiva ei, reacția învățătoarei a fost complet disproporționată și nejustificată.