Program extins la Direcţia Generală de Evidenţă, în contextul alegerilor locale. Se eliberează acte de indentitate în weekend
Anunț important pentru bucureștenii care așteaptă actele de identitate abia schimbate. În contextul alegerilor locale, acestea vor fi eliberare atât sâmbătă, cât și duminică, în ziua scrutinului.
Acte de identitate, eliberate sâmbătă și duminică
Primăria Capitalei a anunțat că, în contextul alegerilor locale și europarlamentare, actele de identitate vor putea fi eliberate inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.
Pentru a facilita participarea la vot, Primăria Municipiului București (PMB) îi încurajează pe bucureșteni să verifice valabilitatea actelor de identitate și să solicite reînnoirea acestora dacă sunt expirate, adresându-se serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor din sectorul în care locuiesc.
PMB a explicat că, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor, coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor din sectoarele 1-6 și asigură condițiile necesare desfășurării procesului electoral, venind astfel în sprijinul cetățenilor din București pentru a-și exercita dreptul la vot.
Programul de lucru a fost adaptat pentru a permite eliberarea actelor de identitate în caz de expirare, pierdere, furt sau deteriorare, conform prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
„Primăria Municipiului Bucureşti, prin Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti, îndrumă şi coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale sectoarelor 1 – 6 şi asigură condiţiile optime necesare desfăşurării procesului electoral, venind în sprijinul cetăţenilor municipiului Bucureşti de a-şi exercita dreptul la vot, asigurând un program de lucru adaptat pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării celor deţinute anterior, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”, informează un comunicat transmis, miercuri, de PMB.
Programul va fi următorul:
– 08,00 – 16,00, în ziua de 8 iunie (sâmbătă);
– 07,00 – 22,00, în ziua de 9 iunie (duminică).
Astfel, Direcția de Evidență a Persoanelor va primi cereri și va elibera acte de identitate sâmbătă, 6 aprilie, și duminică, 7 aprilie, între orele 9 și 13. Actele de identitate depuse pentru înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței (viza de flotant) primite la ghișeu până în 4 aprilie vor fi eliberate sâmbătă, 6 aprilie, iar cele care au ajuns la ghișeu până în 5 aprilie vor fi eliberate duminică, 7 aprilie.