Programul de guvernare PSD. Radu Oprea despre industria auto, în contextul concedierilor din sector

Publicat: 18 nov. 2024, 14:39, de Rona David, în POLITICĂ , ? cititori
Exclusiv
Programul de guvernare PSD. Radu Oprea despre industria auto, în contextul concedierilor din sector

Ministrul Economiei, Radu Oprea, a declarat luni, la sediul PSD, că în programul de guvernare al PSD pe 2025-2028 se are în vedere și dezvoltarea industriei auto.  Totuși, spunem noi, în industria auto se fac concedieri. Chiar astăzi, se anunță că, în județul Arad, două companii, una din sectorul automotive și alta din cel al producției de materiale plastice, au anunțat intenția de a efectua concedieri colective, afectând un total de 236 de angajați. Până în prezent, 42 de muncitori au primit deja preaviz, potrivit informațiilor furnizate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Arad.

Pornind de la această situație, ministrul Economiei a răspuns la întrebarea PUTEREA: Cum vor putea social-democrații să dezvolte industria auto, în condițiile în care au loc aceste concedieri? Nu mai departe de luna mai, alte șapte companii din industria automotive au transmis notificări care vizau 450 de salariați.

Nu s-au întâmplat foarte multe concedieri. Industria auto europeană trebuie să facă față provocării de a trece la automobilul electric. Piața, din păcate, nu mai este atât de ofertantă pentru automobilele electrice.

Sunt în dialog cu ACAROM, care este Asociația Constructorilor de Automobile din România și cu celelalte asociații reprezentative a constructorilor pe de o parte, cu cei doi mari producători din România, dar și cu toate cele peste 500 de companii care aduc împreună peste 13% din PIB-ul României.

Oprea: Am semnat scrisoarea împreună cu Italia și cu Cehia, ca vânzarea în flotă a automobilelor să primească un termen de implementare mai lung

Am avut discuții inclusiv cu Asociația Constructorilor Europeni de Automobile pentru a vedea cum putem să ne poziționăm ca țară, care este poziția mea ca ministru al Economiei atunci când merg la COMPET împreună cu ceilalți miniștri ai Economiei, cum susțin această industrie.

Am constatat că ajutorul cel mai rapid pe care putem să îl dăm este să ne raliem poziției Italiei, Cehiei și a altor state cu o anumită prevedere CAFE, care se referă la faptul ca vânzarea în flotă a automobilelor să primească un termen de implementare mai lung.

Am făcut acest lucru, am semnat, am trimis observațiile noastre și am semnat această scrisoare împreună cu Italia și cu Cehia, bazat pe  dialogul pe care-l luăm cu industria auto. Din fericire pentru România, cei doi mari producători au o cotă de piață bună, le-au crescut cifrele de vânzare pe ultimul trimestru.

A fost un dialog, la un moment dat, despre un număr de angajați de la unul dintre producători, dar acesta creează locuri de muncă de un alt tip, de calificare, tot în această companie

N-am să-i dau numele. Ceea ce pot să vă spun este că acest lucru arată importanța portofoliului pe care comisarul european Roxana Mânzatu, vicepreședinte executiv al Comisiei, îl are. Tot ce înseamnă parte de calificare, recalificare este unul dintre pilonii importanți ai competitivității companiilor românești. Și atunci, faptul că avem un comisar european și vicepreședinte executiv pe acest portofoliu extrem de important pentru competitivitatea companiilor europene, eu cred că este o foarte mare realizare a României.