Progres semnificativ pentru Autostrada Unirii. Construcția unui nou tronson, anunțată de Sorin Grindeanu

Publicat: 24 ian. 2025, 10:56, de Corina Oprea, în Transporturi , ? cititori
Progres semnificativ pentru Autostrada Unirii. Construcția unui nou tronson, anunțată de Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a marcat Ziua Unirii Principatelor Române cu un anunț important privind unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din România: Autostrada Unirii (A8). Acest proiect strategic, destinat conectării regiunilor istorice ale țării, avansează cu un nou tronson, Târgu Frumos-Lețcani, care va intra în procedura de licitație.

Un pas înainte pentru infrastructura României

Autostrada Unirii este unul dintre cele mai mari obiective de infrastructură din România, având rolul de a lega Moldova de Transilvania și de restul țării. Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat că documentația necesară pentru construcția tronsonului Târgu Frumos-Lețcani, în lungime de 28,8 kilometri, a fost transmisă pentru validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

După finalizarea acestui proces, termenul pentru depunerea ofertelor va fi stabilit, iar anunțul oficial de licitație va fi publicat pe platforma SEAP. Contractul, estimat la o valoare maximă de 5,5 miliarde de lei (fără TVA), va beneficia de finanțare din Programul Transporturi 2021-2027.

Detalii tehnice ale tronsonului Târgu Frumos-Lețcani

Noul tronson al Autostrăzii Unirii include elemente de infrastructură moderne și complexe:

  • 19 poduri, dintre care unul va avea o lungime impresionantă de 1.130 de metri.
  • 2 tuneluri, construite pentru a asigura un traseu continuu și sigur.
  • 2 noduri rutiere, care vor facilita accesul în localitățile Podul Iloaiei și Lețcani.
  • Spații de servicii și parcări de scurtă durată, menite să sporească confortul utilizatorilor autostrăzii.
  • Un Centru de Întreținere și Coordonare, destinat gestionării eficiente a operațiunilor de mentenanță.

De asemenea, o secțiune de 4 kilometri din acest tronson va funcționa ca variantă ocolitoare pentru localitatea Podul Iloaiei, reducând considerabil traficul prin centrul orașului și îmbunătățind condițiile de transport.

Contractul prevede un termen total de 46 de luni pentru finalizarea lucrărilor, dintre care:

  • 10 luni vor fi alocate proiectării;
  • 36 de luni pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor.

Acest plan detaliat reflectă angajamentul autorităților de a livra un proiect de calitate, în conformitate cu cerințele moderne de siguranță și eficiență rutieră.

”Contractul pentru construcția unui nou tronson al Autostrăzii Unirii (#A8) intră în procedură de licitație! CNIR a transmis validare la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Frumos-Lețcani (28,8 km).După validarea documentației, va fi stabilit termenul pentru depunerea ofertelor și va fi publicat în SEAP anunțul pentru participarea la licitație.

Contractul, cu o valoare maximă estimată de 5,5 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, prevede construcția acestui nou tronson de autostradă în 46 de luni (10 luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor).

Pe traseu urmează să fie construite inclusiv: – 19 poduri (cel mai lung dintre poduri va avea o lungime de 1130 metri); – 2 tuneluri; – 2 noduri rutiere (Nod Podul Iloaiei și Nod Lețcani); – două spații de servicii; – două parcări de scurtă durată; – un Centru de Întreținere și Coordonare. Un sector de 4 km va funcționa și ca Variantă Ocolitoare a localității ieșene Podul Iloaiei”, scrie Sorin Grindeanu.