Progrese și întârzieri pe tronsoanele Autostrăzii Moldovei A7

Publicat: 01 iul. 2024, 13:13, de Vlad Stefan Orjan, în Transporturi , ? cititori
Progrese și întârzieri pe tronsoanele Autostrăzii Moldovei A7

Autostrada Moldovei A7, crucială pentru conectarea Ploieștiului cu Buzăul, se confruntă cu provocări semnificative în implementarea lucrărilor, cu impact direct asupra termenelor de finalizare stabilite pentru acest an. Autoritățile monitorizează îndeaproape evoluția primelor trei loturi, în contextul importanței strategice a acestui proiect de infrastructură.

Lotul 1: Ploiești – Mizil

Consorțiul Pizzarotti – Retter a atins un progres de 69% pe tronsonul de 21 km. Pentru a respecta termenul de finalizare în octombrie 2024, este necesar un progres lunar de aproximativ 6,5%, uneori ajungând până la 7%. Accentul este pus pe finalizarea structurilor critice, inclusiv poduri, și pe asfaltarea restului traseului.

Lotul 2: Mizil – Pietroasele

Construit de Coni Trace, acest lot de 28 km a ajuns la 68% execuție. Lucrările se concentrează pe supratraversări peste autostradă și pe finalizarea stratului de asfalt, cu decopertări efectuate în anumite segmente. Antreprenorul bulgar a reușit să recupereze din întârzieri, apropiindu-se de ritmul constructorului local CONI.

Lotul 3: Pietroasele – Buzău

Cu o lungime de 14 km, lotul construit de Asocierea Nurol-Makyol se află la începutul lucrărilor, cu un progres fizic de doar 5%. În prezent, se desfășoară decopertarea drumului și lucrări preliminare la structuri. Termenul de finalizare este stabilit pentru noiembrie 2025, reflectând un calendar de implementare mai îndelungat.

Deși inițial se estima deschiderea primelor două loturi între Ploiești și Buzău până la sfârșitul anului, există îngrijorări că termenul nu va fi respectat din cauza dificultăților tehnice și de execuție. Secțiunea Buzău – Focșani, la doar 32% execuție în prezent, ridică semne de întrebare cu privire la deschiderea completă a autostrăzii până la finele anului.

Marcel Ciolacu a subliniat importanța acestei autostrăzi, menționând proiectul „12 pasaje întinse pe circa 2 kilometri” ca o premieră pentru România. Autoritățile și constructorii depun eforturi continue pentru a aduce această infrastructură vitală la standardele necesare, în beneficiul comunităților locale și al dezvoltării regionale pe termen lung.

În concluzie, deși există progrese notabile pe anumite tronsoane, Autostrada Moldovei A7 se confruntă cu provocări complexe care pot influența calendarul de finalizare. Autoritățile rămân concentrate pe depășirea acestor obstacole pentru a asigura deschiderea circulației pe această rută vitală cât mai curând posibil.