Proiect rutier major pus în licitație publică: Legătură cu noul pod peste Dunăre Giurgiu-Ruse
O autostradă de la București la Giurgiu va face legătura cu viitorul nou pod care va fi construit peste Dunăre, și va conecta traficul cu autostrada A1, în vestul Capitalei, printr-un viitor inel de centură, a declarat șeful Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Gabriel Budescu.
CNIR a scos la licitație primul său proiect major de infrastructură, și a început să primească în gestiune și alte proiecte de la CNAIR. De asemenea, ar urma să scoată la licitație și autostrăzi dificile, precum sectoarele montane din Autostrada Unirii sau întreaga lungime din A8 de la Moțca la Iași și Ungheni, o autostradă de 5 miliarde de euro.
În următorii trei ani, CNIR ar trebui să preia de la CNAIR toate proiectele majore de investiții rutiere.
„Pe București – Giurgiu lansăm studiul de fezabilitate pe care am avut o abordare un pic diferită”, spune Gabriel Budescu, directorul Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), pentru Hotnews. Este o companie pornită de la zero, care se va ocupa de implementarea marilor proiecte rutiere, în timp ce actuala Companie de Drumuri (CNAIR) va rămâne, în timp, să se ocupe doar de partea de administrare și întreținere a rețelei rutiere existente.
Directorul CNIR a explicat că București – Giurgiu va face practic legătura între viitorul pod peste Dunăre Giurgiu-Ruse și rețeaua existentă din zona respectivă, cu zona Bucureștiului.
El arată că în caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate a introdus și câteva elemente de noutate, cum ar fi utilizarea BIM (Building information Model), dar și analiza soluțiilor de materiale de realizare a autostrăzii, dacă să fie realizată din beton sau asfalt.
O componentă a Studiului de Fezabilitate care va fi făcut va analiza mai multe variante de traseu.
Dintre acestea, o variantă care ar putea fi analizată este cea în care drumul de mare viteză București – Giurgiu să continue pe la sud-vest de Capitală și să ajungă până la Autostrada A1 București – Pitești, devenind pe o porțiune practic o parte dintr-un viitor inel 2 de centură de autostradă pentru București.
„Vrem în analizele multicriteriale de traseu să analizăm conexiunea din (n.r. Autostrada București-Alexandria), unde noi am figurat un potențial nod; din a (centura) A0; din drumul radial de la Măgurele. Dar vreau să facem și o analiză, o conexiune cu A1, să vedem din punct de vedere al traficului ce ar însemna fiecare variantă.
Eu estimez că foarte mult trafic care vine de pe relația Giurgiu-București se duce spre Pitești, Sibiu ș.a.m.d. și atunci s-ar putea la un moment dat să reiasă mai rentabil să ducem acest București-Giurgiu până în A1, să nu venim până în (autostrada) Alexandria, ci din Alexandria îl ducem în A0, în A1 ș.a.m.d. Vreau să văd pe partea de trafic ce înseamnă să facem toate aceste variante. Le băgăm în modelul național de transport și simulăm pe fiecare să vedem unde atrage cel mai mult trafic și care ar fi fluxul preponderent”, explică Budescu.