Proiecte importante pentru a 2-a aglomerare urbană a țării. Grindeanu despre Aeroportul Galați-Brăila: „unii au spus că e SF, dar nu ține!”
Cu prilejul participării sale la „Ziua Întreprinzătorilor”, eveniment organizat anual la Galați de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că în zona Galaţi – Brăila se vor face investiţii majore, în următorii ani, pentru toate modalitățile de transport, fie că vorbim de domeniul portuar, rutier sau de construirea unui aeroport.
„Zona Galați – Brăila este a doua aglomerare urbană din România, după București, de aceea în această zonă este nevoie de investiții și acest lucru îl vom face. De când sunt ministru, de 5-6 luni, asta este a cincea vizită a mea, fie la Galați, fie la Brăila și voi continua să vin, pentru că avem multe investiții, unele în derulare și altele care vor începe în perioada imediat următoare.
Trebuie să demarăm proiecte pentru a ajuta astfel mediul de afaceri şi să contribuim la schimbarea hărţii economico-sociale a întregii regiuni”, a declarat Sorin Grindeanu la întâlnirea cu reprezentanții mediului de afaceri din Galați.
La Galați-Brăila sunt derulate mai multe investiții în infrastructura de transport, care să scoată zona din izolare
Ministrul Transporturilor a trecut în revistă câteva din proiectele pe care le dezvoltă ministerul în această zonă: „În primul rând, avem centura Galațiului, Varianta Ocolitoare Galați, care este singura investiție de la Ministerul Transporturilor cu finanțare 100% de la buget. Celelalte sunt cu cofinanțare europeană. De ce am insistat să fie prinsă în buget această investiție? Pentru că Galațiul are nevoie de această variantă ocolitoare și nu era prinsă în Masterplanul General de Transport. Singura variantă pe care o aveam era să mergem pe bugetul de stat și am făcut acest lucru.
De asemenea, avem drumul expres Galați-Brăil și bineînțeles, Podul suspendat peste Dunăre, pe care îl știm cu toții, dar și drumurile expres spre Focșani și spre Buzău”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Drumul expres de legătură cu A2, realizat de CNAIR în colaborare cu CJ Galați, Brăila, Ialomița și Călărași
Ministrul a dat și un exemplu de bună practică. În luna ianuarie, Consiliile Judeţene din Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi, au pus bazele unei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) pentru dezvoltarea infrastructurii de transport de interes strategic în această zonă a ţării.
„Au venit deja primele propuneri din partea autorităților locale. Au făcut o Asociație de Dezvolate Intercomunitară prin care au propus drumul expres transregio de la Galati la Călărași. Această Asociație de Dezvoltare Intercomunitară e cea mai mare asociere, a patru județe. S-au mișcat cu viteză incredibilă și asta este ce încerc eu să fac, descentralizarea”, a mai precizat Grindeanu
Recent, a fost semnat un protocol de colaborare între CNAIR și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară înființată de Consiliile județene din Galați, Brăila, Ialomița și Călărași, pentru realizarea unui drum expres pe ruta Galați – Brăila – Slobozia (Ialomița) – Drajna – Autostrada A2 – Chiciu (Călărași).
Grindeanu despre Aeroportul Galați-Brăila: „unii au spus că e SF, dar nu ține!”
Ministrul s-a referit și la cel mai nou proiect pe care administrațiile din Galați și Brăila vor să îl pună în practică, acela al construirii unui aeroport comun pentru orașele Galați și Brăila. Pentru realizarea acestui obiectiv s-au asociat consiliile județene și primăriile din Galați și Brăila.
„Se mișcă lucrurile și spre ceea ce eu cred că este foarte necesar în această zonă, un aeroport. Poate pentru unii este un proiect care ţine aşa, de SF, să ştiţi că nu ţine”, a spus Grindeanu.
Recent, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a aprobat cererea adresată de președintele CJ Galați, Costel Fotea și președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac, avizând „dezvoltarea obiectivului regional Aeroport Galați – Brăila”.