Proprietarii de ambarcațiuni de pe Bega cer autorităților să dezvolte infrastructura portuară din Timișoara

Publicat: 22 aug. 2024, 20:02, de Autor: Vlad Stefan Orjan, în ACTUALITATE , ? cititori
Proprietarii de ambarcațiuni de pe Bega cer autorităților să dezvolte infrastructura portuară din Timișoara

Cu ocazia celebrării Orașului Timișoara, între 9-11 august, proprietarii de ambarcațiuni au organizat o paradă pe canalul Bega, profitând de eveniment pentru a transmite un mesaj important autorităților locale. Aceștia solicită urgentarea dezvoltării unei infrastructuri și servicii portuare pe râul care traversează orașul, menționând că Timișoara ar trebui să se alinieze la standardele altor orașe europene.

Parada, organizată de asociația „Ecluze pe Bega”, a inclus ambarcațiuni precum nava Pelican, ambarcațiunea Vulpea, care a ajuns la Timișoara după o călătorie din Marea Mediterană, bărcuța Egreta, Corabia Piraților, destinată curselor pentru copii, și Ventura, prima navă electrică fabricată în România.

„Este nevoie de o infrastructură minimă pentru ambarcațiuni, cum ar fi locuri de andocare, prize de curent și canalizare. Aceste cerințe sunt esențiale pentru dezvoltarea navigației pe Bega,” a declarat Bogdan Demetrescu, proprietarul Egretei, subliniind că o infrastructură de bază ar putea fi realizată cu resurse limitate.

Dan Eftimie, proprietarul „Corabiei Piraților”, a adăugat că Timișoara are nevoie de un regulament clar care să stabilească ce tip de infrastructură este permisă și unde poate fi amplasată, pentru a evita dezvoltările haotice și necontrolate.

Cristian Ilea, căpitanul ambarcațiunii Vulpea, a comparat situația din Timișoara cu experiențele sale din Franța, unde chiar și în cele mai mici sate există facilități portuare elementare. El a subliniat importanța unei marine decente, care să includă un ponton, surse de curent electric și grupuri sanitare, pentru a putea atrage turiști și a revitaliza cultura navigației în Timișoara.

În contextul în care Timișoara are aproximativ 1.500 de deținători de permise de barcă și 400 de ambarcațiuni înmatriculate, dar majoritatea acestora navighează în alte părți, proprietarii de ambarcațiuni insistă asupra necesității de a dezvolta infrastructura locală pentru a încuraja navigația pe Bega și a atrage vizitatori din alte regiuni.

O altă problemă evidențiată de participanți este legată de trecerea frontierei pe apă între România și Serbia, care deși a fost deschisă de două ori în această vară, necesită îmbunătățiri pentru a facilita mai mult traficul internațional pe Bega.