Proiectantul Complexului Feroviar București propune ca trenurile care vin de la Constanța să se oprească la Băneasa, pentru a reduce traficul din Gara de Nord. În acest scop, stația Băneasa va fi dezvoltată și va fi construită o clădire nouă pentru pasageri.
În cadrul pachetului 2 de lucrări, proiectantul a identificat problema „lipsei unei stații de călători care să preia din traficul stației București Nord”. Pentru a rezolva această problemă, se propune „extinderea stației București Băneasa pe partea opusă clădirii actuale (stație cu 9 linii, linii de tragere și remizare) și construirea unei noi clădiri pentru călători”.
Aceste măsuri vor crește capacitatea de primire-expediere și garare a trenurilor la Băneasa. De asemenea, remizarea locomotivelor va permite schimbul personalului de tren și asigurarea locomotivelor de rezervă pentru înlocuirea celor defecte.
Noua clădire pentru pasageri va îmbunătăți calitatea serviciilor oferite călătorilor, conform proiectantului.
Un pasionat de infrastructură a comentat propunerile din studiul de fezabilitate, rezumând că „trenurile de călători de la Constanța vor avea ca destinație finală stația Băneasa, care va fi extinsă și va avea o clădire nouă”. El sugerează, de asemenea, ca și alte trenuri să evite Gara de Nord, propunând ca „toate trenurile spre Constanța (dinspre Ploiești, Craiova) să nu mai intre în Gara de Nord, economisind astfel aproximativ 30 de minute, iar Băneasa să devină gara principală pe axa est-vest și est-nord”.
De altfel, operatorul privat Regio Călători evită deja Gara de Nord pentru trenul Brașov – Mangalia, acesta staționând câteva minute la Băneasa.
În aprilie 2022, CFR S.A. a semnat contractul pentru „Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București” cu asocierea ISPCF – Baicons Impex. Valoarea contractului este de aproximativ 20 de milioane de lei, iar durata inițială era de 21 de luni.
CFR SA a lansat în iulie 2021 licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km), inclusiv Inelul Feroviar București (316 km).
Obiectivul principal al acestor lucrări este creșterea atractivității și competitivității transportului feroviar, prin îmbunătățirea calității serviciilor pentru pasageri și marfă, concomitent cu sporirea siguranței în exploatare. O atenție deosebită va fi acordată Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual.