Raportul anual Huawei 2020: Provocări și oportunități
În parteneriat cu KPMG, Huawei a lansat raportul anual nemodificat 2020 și informații financiare. Raportul arată creșterea generală a vânzărilor și a profitului net, în ciuda scăderii veniturilor pe unele piețe și, bineînțeles, a pandemiei globale, notează Elise Quevedo pe blogul Huawei.
Transformarea digitală
Vicepreședintele Huawei, Ken Hu, a menționat că întreprinderile acordă prioritate accelerării transformării digitale. În ultimii ani, transformarea digitală s-a mutat în topul agendei multor organizații, indiferent dacă au luat sau nu vreo acțiune în acest sens. 86% dintre manageri se așteaptă ca tendința de digitalizare să capete impuls, confirmând că este un subiect important pe agenda globală.
Un total de 253 companii Fortune 500 Global din mai mult de 700 de orașe au ales Huawei ca partener pentru transformarea digitală, Enterprise Business Group Huawei se bucură de cea mai puternică creștere a afacerilor Huawei cu 23%.
Acest lucru arată, de asemenea, că companiile se adaptează. A contribuit cu adevărat pandemia la evoluția și ritmul transformării digitale? În discursul său despre raport, Ken Hu a menționat că suntem acum cu 1-3 ani înaintea obiectivelor anterioare pentru adoptarea completă a cloud-ului.
În contextul întreprinderii, ar trebui, de asemenea, să ținem cont de zicala: „Nu este cel mai inteligent sau cel mai puternic care supraviețuiește, ci cel care este cel mai adaptabil la schimbare”.
5G
Compania de telecomunicații a Huawei nu a încetat să avanseze, continuând să lanseze 5G pe fondul pandemiei și restricțiilor. Veniturile totale din grupul său Carrier Business au fost de 302,6 miliarde de yuani chinezi (46,4 miliarde USD), o creștere anuală de 0,2%.
Auditul nemodificat al KPMG arată rezistența mărcii tehnologice în fața provocărilor actuale și mărturisește importanța colaborării și a parteneriatului. Într-adevăr, fără aceasta, Huawei nu s-ar fi bucurat de această creștere.
În cursul anului 2020, compania a sprijinit operațiunile stabile ale peste 1.500 de rețele de transportatori din peste 170 de țări și regiuni. A lucrat cu transportatori internaționali la peste 3.000 de proiecte de inovare 5G, în 20 de industrii, inclusiv extracția cărbunelui, oțelul, porturile și industria prelucrătoare.
Soluțiile RuralStar ale Huawei continuă să ofere servicii de internet mobil pentru mai mult de 50 de milioane de oameni care trăiesc în zone îndepărtate din peste 60 de țări.
HarmonyOS
Cifrele raportului anual arată o creștere globală a afacerilor de consum de 3,3%, ceea ce arată că gigantul tehnologic lansează produse numai atunci când cred că au un câștig-câștig. Acesta poate fi și cazul Harmony OS.
Deși a existat o scădere în Europa, SUA și APAC, vânzările din China au compensat-o. Se estimează că 300 de milioane de dispozitive vor funcționa cu HarmonyOS anul acesta.
Huawei se concentrează pe partea consumatorului pe dezvoltarea unui ecosistem care să conecteze toate dispozitivele de consum din viață, alimentat de HarmonyOS și Huawei Mobile Services. Potrivit Huawei, acest ecosistem va oferi soluții de viață inteligente bazate pe cinci scenarii: birou inteligent, fitness și sănătate, casă inteligentă, călătorii inteligente și divertisment audio-vizual.
Mulți consumatori erau îngrijorați că nu vor putea folosi dispozitivele lor inteligente Huawei sau nu știau la ce să se aștepte când a fost lansat HarmonyOS. Dar cu o creștere generală de 3,3%, se pare că a fost o mișcare care a dat roade.
Întrebarea este: vor crește vânzările din Europa, SUA și APAC anul viitor? Sau China va continua să fie liderul consumatorilor?
Cercetare și Dezvoltare
O vizită în Campusul Huawei îți permite să înțelegi mai bine eforturile de cercetare și dezvoltare ale companiei care se concentrează pe recrutarea mai multor lideri din generația următoare, sporindu-și forța de muncă cu 3.000 de persoane.
Nu este un secret faptul că Huawei se situează printre companiile de top atunci când vine vorba de investiții în cercetare și dezvoltare, lucru pe care îl putem vedea în mod constant în plată atunci când vine vorba de lansarea produselor și soluțiilor și prin simplul fapt că au unul dintre cele mai mari portofolii de brevete din lume. În 2020, compania deținea în total peste 100.000 de brevete active.
Investiția anuală în cercetare și dezvoltare din 2020 a totalizat 141,9 miliarde de yuani chinezi (21,8 miliarde USD), reprezentând 15,9% din veniturile totale ale companiei.
Pentru a rezuma, toate domeniile cheie ale Huawei – grupurile sale de afaceri Carrier, Enterprise și Consumer – au cunoscut o creștere a veniturilor, reprezentând un an solid, în ciuda tuturor provocărilor.
Aceasta înseamnă că companiile de tehnologie sunt cele care au supraviețuit și s-au adaptat mai bine decât restul în timpul provocărilor fără precedent pe care le-am văzut în 2020? Sau este timpul să ne dăm seama că companiile tehnologice sunt cruciale pentru socioeconomie și pot ajuta mai multe industrii să supraviețuiască înainte?
Și raportul arată speranța că există o schimbare în ceea ce privește provocările pe care Huawei le întâmpină în continuare ca gigant tehnologic chinez? Vor continua să prospere? Va trebui să așteptăm să vedem raportul 2021.