Răspunsul AUTO CAR după controalele IGPR, ITM, RAR și Garda de Mediu
În legătură cu informațiile apărute în mass-media privind unele acțiuni de control desfășurate în data de 31 martie 2021 de către IGPR, ITM, RAR și Garda de Mediu la o serie de unități reparatoare din București și Ilfov, pentru corecta informare a opiniei publice, AUTO CAR aduce următoarele precizări:
Verificările întreprinse la nivelul AUTO CAR s-au derulat fără niciun fel de incidente, cu deplina colaborare și susținere a companiei în ce privește acțiunile de control derulate de autoritățile competențe, cărora le-au fost puse la dispoziție toate informațiile și materialele solicitate. AUTO CAR va continua să colaboreze cu bună-credință și în deplină transparență, pentru clarificarea oricăror chestiuni necesare, cu respectarea legislației în vigoare.
Tarifele AUTO CAR au făcut deja obiectul mai multor verificări din partea instituțiilor de protecție a consumatorilor, fără a se constata vreun aspect de neconformitate. O dovadă suplimentară a corectitudinii cu care operează AUTO CAR este rata de succes de peste 98% în litigiile noastre cu societățile de asigurare, în ce privește cuantumul tarifelor practicate.
„Respingem categoric speculațiile apărute în spațiul public, prin care se sugerează o legătură între costurile de reparație auto și creșterea tarifelor RCA“, a declarat președintele AUTO CAR, Florin Pandele. “Pot să vă asigur că prețul poliței RCA se menține la un tarif comparabil celui de acum 15 ani, iar pentru anumite clase de vehicule este chiar cu 50 % mai mic la anumiți asigurători. Mecanismul asigurării RCA este un mecanism reglementat la nivel european, parte din piața internă și, pe cale de consecință, interesul comercial al firmelor de asigurări de a realiza profituri cât mai mari la costuri cât mai mici nu poate fi realizat cu afectarea calității reparațiilor și al siguranței tehnice a vehiculelor care circulă pe drumurile publice din România“, a mai precizat vicepreședintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România – COTAR, Florin Pandele. „Din evaluările realizate, rezultă că asigurătorii păstrează, după plata despăgubirilor, aproximativ 65% din valoarea polițelor RCA achitate de șoferii români, în timp ce, pe de altă parte, numărul reclamațiilor înregistrate de ASF împotriva acestora pentru refuzul nejustificat de plată se situează la un maxim istoric, fără precedent în piață”.
Din dorința de a-și mări câștigurile, unii asigurători profită de faptul că domină piața RCA și caută să controleze prețurile pe piața liberă a reparațiilor auto, prin impunerea unor așa-zise „tarife de reparații”, stabilite fără legătură cu economia reală. Ignorând orice criterii de calitate, acești asigurători pun presiune pe unitățile reparatoare care nu acceptă acest mod de lucru defectuos și pe care le consideră, în consecință, „neagreate”, refuzând să achite despăgubirile și generând numeroase reclamații și litigii. Majoritatea covârșitoare este de fapt pierdută în instanță, unde AUTO CAR are o rată de succes de peste 98% în litigiile cu societățile de asigurare, în ce privește cuantumul tarifelor practicate. Această practică abuzivă, care generează o restrângere nejustificată a concurenței, va fi semnalată de AUTO CAR autorităților europene competențe.
AUTO CAR denunță lobby-ul industriei de asigurări pentru introducerea așa-ziselor „tarife de referință” și, în consecință, a co-platei pentru titularii de polițe RCA, adică toți șoferii din România, practici pe care le consideră incompatibile cu mecanismul european și solicită insistent intervenția corectivă a ASF, pentru a asigura aplicarea și respectarea legislației europene în materie.
AUTO CAR își rezervă dreptul de a utiliza toate instrumentele juridice puse la dispoziția sa de legislația în vigoare cu privire la vehicularea, în spațiul public, de date sau informații nereale de natură a afecta reputația și activitatea comercială a grupului, care are o activitate neîntreruptă de mai bine de 20 de ani, perioadă în care și-a consolidat reputația atât în privința calității lucrărilor de reparație efectuate, cât și în privința corectitudinii practicilor comerciale.