Război ”low-cost”: Ryanair critică dur noul abonament de la Wizz Air

Publicat: 27 aug. 2024, 18:29, de Autor: Andrei Ceausescu, în ECONOMIE , ? cititori
Război ”low-cost”: Ryanair critică dur noul abonament de la Wizz Air

Michael O’Leary, CEO-ul companiei aeriene irlandeze low-cost Ryanair, a lansat un atac virulent asupra competitorului său maghiar, Wizz Air, pe fondul lansării unui nou abonament de zbor al acestuia din urmă. O’Leary a calificat recent oferta Wizz Air drept o „înșelătorie”, stârnind astfel un val de controverse în industria aviației.

În cadrul unei intervenții la postul de radio irlandez Newstalk, O’Leary a descris noul abonament „All You Can Fly” de la Wizz Air drept „o înșelătorie de marketing”, subliniind că Ryanair nu ar adopta niciodată un astfel de model. „Puteți zbura ori de câte ori doriți, dar plătiți 9 euro de fiecare dată când rezervați un zbor și puteți rezerva zborul doar cu trei zile înainte de plecare. Majoritatea zborurilor vor fi pline, nu vor fi locuri disponibile. Este o cascadorie interesantă de marketing, dar asta este tot,” a declarat CEO-ul Ryanair.

Wizz Air a răspuns rapid acuzațiilor, prin vocea directorului corporativ și ofițerului ESG, Yvonne Moynihan. Aceasta a respins observațiile lui O’Leary, afirmând că sunt „inexacte”. Moynihan a insistat că șansele ca un zbor să fie complet epuizat în intervalul de 72 de ore sunt mici, menționând un „factor de încărcare” mediu între 90% și 95% pentru zborurile Wizz Air.

Oferta „All You Can Fly” a Wizz Air, lansată cu surle și trâmbițe, promite clienților posibilitatea de a călători zilnic pe o perioadă de 12 luni către circa 800 de destinații, pentru un abonament de 599 euro. Costul fiecărui segment de zbor este de 9,99 euro, iar oferta va fi valabilă începând cu septembrie 2024.

Criticile lui O’Leary au deschis o dezbatere amplă în rândul consumatorilor, care se întreabă acum cât de avantajoasă este, de fapt, oferta Wizz Air. Abonamentul a fost primit cu entuziasm de unii, care îl văd ca pe o oportunitate de a economisi bani pe termen lung, dar criticii, printre care se numără și O’Leary, atrag atenția asupra limitărilor semnificative și a potențialului de frustrare pentru utilizatori.