Reclamații în creștere la adresa companiei DAN Air: Pasagerii nemulțumiți de întârzieri și anulări de zboruri
În ultima perioadă, compania DAN Air se confruntă cu o creștere semnificativă a reclamațiilor din partea pasagerilor, care sunt tot mai nemulțumiți de zborurile amânate sau chiar anulate. Situația a atins cote alarmante, iar nervii pasagerilor au fost întinși la maximum de serie întreagă de probleme cu care s-au confruntat.
Unul dintre cazurile cele mai neplăcute s-a petrecut pe ruta Luton (Londra) – Bacău din 28 iunie, când pasagerii au fost lăsați în necunoștință de cauză și au acuzat nepăsarea companiei. Un pasager povestește: „Au părut surprinși să afle că cei de la Dan Air nu au anunțat oamenii cu privire la anularea zborului. Și-au bătut joc de aproximativ 200 de români care au plătit pentru serviciile lor. Am văzut deopotrivă copii și adulți plângând în aeroport. Am întâlnit oameni care trebuie să ajungă la evenimente importante în familiile lor (nunți, înmormântări) și care au fost lăsați ai nimănui în aeroportul din Luton.”
Pe lângă cazurile de zboruri anulate, pasagerii au fost nemulțumiți și de întârzierile nepermis de mari înregistrate la alte curse. De exemplu, zborul Madrid – Bacău din 22 iunie a fost întârziat peste 4 ore, iar zborurile Bacău – Bruxelles și retur din 29 iunie au avut întârzieri similare. Pasagerii au primit explicații despre probleme tehnice la aeronave, dar mulți sunt deciși să solicite compensații legale care pot ajunge până la 600 de euro de persoană.
DAN Air recunoaște că întreaga industrie aviatică se confruntă cu provocări
În ciuda eforturilor depuse pentru a opera zborurile în condiții de siguranță și la timp, DAN Air recunoaște că întreaga industrie aviatică se confruntă cu provocări în această perioadă aglomerată din sezonul estival. Compania a asigurat că soluțiile pentru pasageri în cazurile de întârzieri sau anulări sunt reprogramarea zborului sau rambursarea sumelor de bani.
„Știm că aceste schimbări generează mult disconfort pentru pasagerii noștri și ne cerem scuze pentru asta și ne-am fi dorit să putem face mai mult pentru pasagerii aflați în această situație. DAN AIR face toate eforturile pentru a duce pasagerii la timp la destinație. Am folosit inclusiv aeronava pe care o avem în București pentru operarea curselor charter pentru a acoperi nevoia existentă la Bacău. Din totalul zborurilor în luna Iunie: 83% au fost operate, 15% reprogramate și doar 2% anulate.
Însă, din păcate, întreaga industrie aviatică se confruntă cu întârzieri și reprogramări în această perioadă. Sunt mai mulți factori care contribuie la aceste perturbări, precum spațiul aerian supra-aglomerat în sezonul estival, furtunile severe care afectează culoarele de zbor și infrastructura de control a traficului aerian din Europa care este depășită.
În ceea ce privește zborul spre Madrid din data de 2 iulie, pasagerii au fost deja notificați despre modificări cu o săptămână înainte. Am promis că vom avea la Bacău în această vară două aeronave și am gândit programul zborurilor, având în vedere această capacitate, însă inspecția tehnică a aeronavei a întârziat, din cauza lipsei de specialiști, mult peste estimările făcute de noi. Pe lângă inspecție, și înmatricularea noii aeronave durează mai mult decât am planificat inițial. Astfel a trebuit să reorganizăm programul și așa au apărut aceste modificări.
Soluțiile pentru pasageri în aceste cazuri sunt fie reprogramarea zborului, fie rambursarea sumelor de bani. În acest sens pot depune cereri folosind formularul de contact existent pe site-ul nostru”, a mai transmis CEO-ul DAN Air, Matt Ian David, pentru Ziarul de Bacău.