Restricții de circulație în București. Lucrările la magistrala M6 încurcă șoferii în următoarele trei luni

Publicat: 10 sept. 2024, 19:33, de Autor: Corina Oprea, în ACTUALITATE , ? cititori
Restricții de circulație în București. Lucrările la magistrala M6 încurcă șoferii în următoarele trei luni
Restricții de circulație în București. Lucrările la magistrala M6 încurcă șoferii în următoarele trei luni

Începând cu data de 12 septembrie 2024, vor intra în vigoare primele restricții de circulație necesare pentru desfășurarea lucrărilor la Magistrala de metrou M6, segmentul de Nord.

Restricții de circulație pe DN1

Aceste măsuri vor afecta parțial traficul pe DN1, în special pe timp de noapte, și vor fi valabile pentru o perioadă de aproximativ trei luni. În acest interval, se vor realiza lucrările preliminare pentru structurile viitoarelor stații de metrou.

Lucrările fac parte din proiectul „Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni, legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”, ce are ca scop extinderea rețelei de transport subteran până la Aeroportul Otopeni. În cadrul acestui proiect, se vor efectua intervenții în secțiunea Tokyo – Aeroport Otopeni, cunoscută sub numele de Secțiunea de Nord a proiectului, Lotul 1.2.

Stația Washington

Una dintre viitoarele stații, Washington, va fi amplasată pe latura estică a Șoselei București-Ploiești, în zona de sud-est a intersecției acesteia cu Bulevardul Dr. Liviu Librescu și Strada Jandarmeriei.

Stația va avea trei accesuri, două dintre ele fiind legate printr-un pasaj pietonal subteran pe sub DN1. Această stație va avea dimensiuni impresionante, cu o lungime de 159 metri și o lățime maximă de 22,16 metri.

Pentru a permite desfășurarea lucrărilor, în zona stației Washington se vor institui mai multe restricții. Accesul rutier și pietonal pe strada Viorel Ciurea va fi limitat, iar stațiile de transport public aflate pe această arteră vor fi relocate temporar.

De asemenea, accesul către Ploiești din zona bretelei adiacente DN1 va fi restricționat, circulația urmând să fie deviată pe Bulevardul Doctor Liviu Librescu. Cu toate acestea, traficul pe DN1 nu va fi afectat de aceste modificări.

Stația Otopeni va fi parțial amplasată sub carosabilul Căii Bucureștilor, în apropierea semaforului de la intersecția cu strada 23 August. Aceasta va dispune de două accesuri situate la capătul sudic al stației, de o parte și de alta a Căii Bucureștilor. La fel ca și stația Washington, stația Otopeni va avea o lungime de 159 metri și o lățime de 22,16 metri.

În zona acestei stații, restricțiile de circulație vor afecta accesul dinspre DN1 pe strada 23 August, traficul fiind deviat pe rute alternative, cum ar fi strada Oituz și Floare de Cais. În plus, stația de transport public „Primăria Otopeni”, situată pe sensul de intrare în București, va fi relocată în apropierea pasarelei pietonale. Ocazional, se vor institui restricții locale pe banda 1, pe sensul de intrare în București, între orele 22:00 și 06:00. Totuși, circulația rutieră pe DN1 nu va fi afectată pe timpul zilei, iar ieșirea din strada 23 August către DN1 va rămâne deschisă.

Proiectul Magistrala 6

Proiectul „Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni” reprezintă o investiție de interes național, fiind aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017. Acesta urmărește îmbunătățirea mobilității și dezvoltarea rețelei de transport trans-european (TEN-T), fiind finanțat prin fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), fonduri japoneze JICA și bugetul de stat. Lucrările pentru acest proiect sunt realizate de un consorțiu format din compania turcă Gülermak și firma românească Somet, care va construi un traseu de 7,6 km între stațiile Tokyo și Aeroport Otopeni.