Restricții pe DN7A. Circulație pe un singur sens și întreruperi temporare
Pentru cei care își propun să exploreze zona Vidra și împrejurimile ei, există vești promițătoare: o secțiune de 22 de kilometri din DN7A, care leagă județele Hunedoara și Vâlcea, se află într-un amplu proces de modernizare. Deși proiectul, estimat să dureze 20 de luni, va presupune restricții de circulație, cu trafic alternat pe un singur sens și opriri temporare, beneficiile vor fi substanțiale, odată finalizate lucrările.
Directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, Cristian Tudor, a menționat în luna martie pentru „Adevărul” că proiectul se află la faza licitației, cu o ofertă depusă în martie de compania turcească Imfalt Yol Yapi Sanayi Tigaret AS. Dacă va fi acceptată, compania va fi responsabilă de consolidarea și asfaltarea secțiunii DN7A, inclusiv în zona Vidra-Voineasa până la limita cu județul Hunedoara.
Contractul, estimat la 99 de milioane de lei, include nu doar modernizarea drumului și protecția versanților, ci și construirea a patru poduri noi și reabilitarea unuia existent peste râul Lotru și afluenții săi. Lucrările vor cuprinde, de asemenea, 126 de podețe și 23 de kilometri de șanțuri și rigole, pentru a asigura un nivel ridicat de siguranță.
Proiectul se concentrează și pe prevenirea riscurilor naturale prin consolidarea versanților, montarea plaselor de protecție și amenajări care să prevină căderile de pietre. Investiția este semnificativă, depășind 96 de milioane de lei, fără TVA, și va aduce beneficii importante pentru siguranța și accesibilitatea zonei.
„Avem o ofertă depusă pentru DN7A, o lucrare destul de mare, contractul este de 99 de milioane de lei și prevede consolidare drum, protecție versanți și execuția a șapte noi poduri peste Lotru sau afluenți ai Lotrului, printre altele, din zona Vidra – Voineasa până la limita cu Hunedoara.
Oferta pentru execuție Consolidare și protecție versanți DN7A km 63+200 – 86+601 – a fost depusă de Imfalt Yol Yapi Sanayi Tigaret AS Turcia, cei care dacă vor câștiga licitația se vor ocupa inclusiv de asfaltare”, susținea Cristian Tudor – purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova.
Atracții turistice pe traseul DN7A: de la Lacul Vidra la stațiunile montane
DN7A nu este doar un drum de legătură; el deschide calea către peisaje spectaculoase și atracții turistice deosebite. Traseul trece pe lângă Lacul Vidra, o oază naturală de liniște și frumusețe, dar și prin stațiunea de schi Transalpina Voineasa, renumită pentru pârtiile sale generoase, și ajunge în Obârșia Lotrului, unde se intersectează cu faimoasa Transalpina.
Cu o lungime totală de aproximativ 110 kilometri, DN7A leagă DN7/E81 de DN66 și oferă panorame montane deosebite, traversând zone de belvedere și cărări alpine, fiind unul dintre puținele drumuri montane din Munții Carpați Meridionali deschise pe tot parcursul iernii. Traseul se bucură de priveliști care pot fi admirate pe toată durata anului, iar în lunile de primăvară, zăpada persistă pe anumite segmente chiar până în mai.
Importanța reabilitării: între siguranță și acces turistic
DN7A începe din Brezoi, pe Valea Oltului, și traversează localitățile Malaia, Voineasa și Vidra, continuând prin Cheile Jiețului până la Petroșani, unde se întâlnește cu DN66. O porțiune importantă a acestui drum, între Vidra și Groapa Seacă, este în curs de renovare, fiind neglijată de mai bine de un deceniu. Ultima reabilitare a avut loc în 2022, iar această modernizare aduce speranțe că zona va deveni mai accesibilă, sporindu-și atractivitatea turistică și siguranța pentru localnici și vizitatori.