Retailerul polonez care deschide aproximativ 4.000 de magazine în România. Concurenţă pentru Mega Image
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/04/froo-mega-colaj.jpg)
Polonezii de la Żabka investesc masiv în România, urmând să deschidă aproximativ 4.000 de magazine, intrând în directă concurenţă cu branduri deja existente cum ar fi Mega Image.
Retailerul polonez, planuri de expansiune
Retailerul polonez Żabka, cea mai mare rețea de magazine de proximitate din Europa, își accelerează planurile de extindere pe piața din România, unde vede un potențial de dezvoltare de aproximativ 4.000 de magazine. Grupul a intrat în România în 2024, prin achiziția companiei Drim Daniel Distribuție FMCG, iar până la finalul anului trecut reușise să deschidă deja 60 de magazine sub brandul dedicat Froo. Extinderea continuă rapid: în prezent, rețeaua a ajuns la 89 de magazine, dintre care 68 în București, 11 în județul Ilfov, patru în Pitești și, recent, primele trei locații în Constanța, potrivit economica.net.
Żabka își propune să deschidă anual peste 1.000 de magazine pe piețele unde este prezentă, consolidându-și astfel poziția dominantă și în afara Poloniei. La 31 decembrie 2024, Grupul opera deja 11.069 de magazine, după ce a adăugat 1.166 de locații noi într-un singur an. Cu o estimare totală de piață de 19.500 de magazine în Polonia și 4.000 în România, planurile de expansiune vizează o dublare a vânzărilor către clientul final până în 2028.
Tomasz Blicharski, Director General pentru Strategie și Dezvoltare al Grupului Żabka, a declarat că extinderea se bazează pe tendințele actuale de consum și pe avantajele competitive ale companiei, într-un efort de a simplifica viața consumatorilor prin „comoditate absolută”. Froo, brandul adaptat pieței românești, este gândit pentru a răspunde preferințelor locale și pentru a integra treptat și componente digitale în experiența de cumpărare.
Pentru susținerea dezvoltării în România, compania a capitalizat recent cele două firme locale cu 21,6 milioane de euro. Ambițiile Żabka sunt clare: o prezență solidă și durabilă în România, susținută de un ritm alert de expansiune și de adaptarea continuă la nevoile consumatorului modern.
La începutul anului, grupul Ahold Delhaize a finalizat achiziția rețelei Profi Rom Food de la MidEuropa, într-o tranzacție evaluată la 1,3 miliarde de euro. Consiliul Concurenței a aprobat tranzacția cu condiția ca Mega Image să vândă 87 de magazine Profi din 44 de localități. Prin această mișcare, Ahold Delhaize își dublează prezența în România, unde deținea deja aproape 1.000 de magazine Mega Image. Profi, cu o rețea de circa 1.700 de magazine și vânzări de 2,7 miliarde de euro, devine un nou membru al portofoliului european al grupului, consolidându-i poziția în Europa Centrală și de Sud-Est.