Reuters: Amazon este vizată de o anchetă antitrust a UE

Publicat: 22 nov. 2024, 14:46, de Nitulescu Gabriel, în ECONOMIE , ? cititori
Reuters: Amazon este vizată de o anchetă antitrust a UE
Logo Amazon

Potrivit agenției, în cadrul anchetei, autoritățile UE vor afla dacă Amazon acordă un tratament preferințial  bunurilor sub propria marcă pe platforma sa online. Autoritățile antitrust ale UE pot iniția o investigație împotriva Amazon pentru posibile încălcări ale Digital Markets Act, arată Reuters, citând surse.

Potrivit informațiilor lor, ancheta ar putea începe încă din 2025. Ca parte a acesteia, autoritățile UE vor afla dacă Amazon acordă un tratament preferențial bunurilor sub propria marcă vândute pe platforma sa online.

Dacă ancheta de la Bruxelles stabilește că o companie a încălcat legislația comunitară, aceasta ar putea fi sancționată cu o amendă de până la 10% din cifra de afaceri anuală globală. Sursele agenției clarifică faptul că decizia de a deschide o investigație ar trebui luată în următoarele luni de Teresa Ribera, care preia funcția de vicepreședinte al Comisiei Europene (CE), responsabilă cu problemele de concurență.

Amazon, la rândul său, a spus că firma respectă Legea UE privind piețele digitale și „se angajează în mod constructiv” cu CE în ceea ce privește activitățile sale în comunitate. Totuși, potrivit Reuters, de când au apărut informații despre o posibilă investigație, acțiunile Amazon au scăzut cu 3%, ajungând la 196,91 dolari pe acțiune. Potrivit Yahoo Finance, începând cu ora 16:00 ora de Est a SUA (23:00 ora Bucureștiului), prețul de închidere al acțiunilor companiei a fost de 198,38 USD per acțiune.

Agenția reamintește că UE investighează în prezent și activitățile altor giganți americani din tehnologie – Apple, compania mamă a Google Alphabet și Meta Platforms. Rezultatul fiecăruia dintre aceste cazuri va fi decis și de Ribera.

Pe 14 noiembrie, CE a anunțat decizia de a amenda Meta Corporation cu 797,72 milioane EUR pentru încălcarea standardelor europene de concurență. După cum s-a menționat, Bruxelles-ul a stabilit că firma „a introdus condiții necompetitive pentru vânzătorii de publicitate” în rețelele sociale și aplicațiile pe care le deținea. Meta își rezervă dreptul de a contesta această decizie la Curtea de Justiție a UE.