Revlon şi-a declarat falimentul. Cine e interesat să cumpere gigantul cosmeticelor
Conglomeratul indian Reliance Industries ia în calcul să cumpere Revlon, la câteva zile după ce gigantul american al cosmeticelor a depus cerere pentru intrarea în faliment, potrivit unor surse citate de canalul de afaceri ET Now, potrivit Reuters.
Revlon a depus cerere în Statele Unite pentru intrare în faliment, la începutul acestei săptămâni, după ce întreruperile lanţului global de aprovizionare au dus la creşterea costurilor materiilor prime şi au determinat furnizorii să ceară plăţi în avans.
Grupul şi-a stabilit deja poziţii în sectoarele telecomunicaţiilor şi retailului.
Reliance şi Revlon nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii ale Reuters.
Foarte îndrăznețe și senzuale pentru acele vremuri
Revlon este un brand american care produce produse de îngrijire a pielii, produse cosmetice decorative, parfumerie, accesorii cosmetice și vopsele de păr. Cunoscutul brand Revlon a fost fondat în 1932 în SUA de frații Charles și Joseph Revson și de chimistul lor familiar, Charles Luckman. Ei și-au început afacerea cu producția de oje opace într-o paletă de culori destul de largă pentru acele vremuri, care au îndrăgostit imediat clienții în sine.
După cel de-al doilea război mondial, Revlon este deja una dintre cele mai bune 5 companii americane de cosmetice. Apoi, conducerea mărcii a achiziționat o mică fabrică, care a stabilit în curând producția de instrumente pentru manichiură și pedichiură – o altă niță care s-a dovedit a fi de succes.
În același timp, a început o campanie publicitară activă pentru marca numită Fire and Ice, la care a participat una dintre primele supermodele, Dorian Lee. Imaginile au ieșit foarte colorate, foarte îndrăznețe și senzuale pentru acele vremuri și, prin urmare, au atras imediat atenția asupra Revlon și le-au oferit un flux de noi clienți.
A decis să abandoneze supermodelele, în favoarea vedetelor de film
În anii 70, Revlon a atras din nou atenția publicului asupra campaniilor lor de publicitate prin recrutarea modelului Naomi Sims pentru a participa la acestea, devenind astfel prima companie americană de produse cosmetice care a făcut acest lucru.
Anii 70 au fost, de asemenea, marcați de lansarea debutului parfumului extrem de reușit al mărcii, parfumul Charlie, și de o altă cucerire în domeniul cosmeticelor decorative: de data aceasta, produsele pentru față și ochi au fost adăugate la sortiment. Fard, blush și fond de ten Revlon au cucerit imediat piața.
În anii 80, Revlon a devenit din nou faimos ca o companie care invită să îi facă reclamă modele extraordinare. Pe lângă vedetele precum Cindy Crawford, Claudia Schiffer și Christy Turlington, brandul a filmat activ în campaniile sale publicitare cu Mila Jovovich și, aparent, în contrabalans cu ea, pe Audrey Hepburn, în vârstă de 60 de ani. În anii 90, marca a lansat o linie de produse cosmetice de lungă durată -ColorStay – a cărei imagine era Hally Berry (Revlon a decis să abandoneze supermodelele, în favoarea vedetelor de film).
De atunci și până acum însă lucrurile s-au schimbat: pandemie, stat în casă, mai puțin machiaj…Așa a intervenit falimentul. Rămâne în urmă istoria unui brand deloc de ignorat.