Revolta clienților Orange România: Semnal slab, facturi umflate și lipsa soluțiilor eficiente

Publicat: 17 sept. 2024, 11:52, de Autor: Cristian Matache, în ACTUALITATE , ? cititori
Exclusiv
Revolta clienților Orange România: Semnal slab, facturi umflate și lipsa soluțiilor eficiente

Tot mai mulți clienți ai Orange România au împărtășit experiențe frustrante cu privire la serviciile companiei, incluzând probleme de semnal, creșteri inexplicabile ale facturilor și dificultăți majore în relația cu serviciul de asistență pentru clienți. Aceste situații au determinat o serie de utilizatori să-și exprime public nemulțumirile, dezvăluind un pattern îngrijorător de practici comerciale neclare și, uneori, abuzive din partea Orange.

Ofertă de nerefuzat, dar costuri mărite

Unul dintre cazurile cele mai vocale este cel al lui Marius Viorel Sârbu, un client care și-a exprimat în mod public frustrarea față de serviciile Orange. Deși inițial avea un abonament lunar de 35 de lei, în decurs de câțiva ani, tariful a crescut brusc la 100 de lei, fără ca el să fi solicitat o astfel de modificare. În plus, Sârbu a relatat că a întâmpinat în mod repetat probleme cu semnalul, în special în ceea ce privește serviciul de televiziune.

În încercarea de a rezilia contractul cu Orange, el a primit o ofertă specială de 15 lei pe lună, pe care a acceptat-o, sperând la o soluționare a problemelor. Totuși, lucrurile au luat o turnură neașteptată: după prima lună, facturile au început din nou să crească, ajungând la 48 de lei în doar câteva luni. Încercările sale de a contacta serviciul de relații cu clienții au fost inutile, fiind întâmpinat doar de un robot automatizat care i-a refuzat accesul la un operator uman.

Facturi duble și abonamente ascunse

Situația lui Sârbu nu este una izolată. Eduard Danifeld a raportat o experiență similară, menționând că a început cu un abonament de 35 de lei, dar a ajuns să plătească 63 de lei pe lună, fără nicio explicație clară din partea Orange. Aceste creșteri nejustificate ale facturilor sunt o problemă comună întâlnită de mai mulți clienți.

Monica Băncilă, un alt client nemulțumit, a relatat o experiență chiar mai gravă. După ce a achiziționat un telefon nou și a încheiat un nou contract de telefonie mobilă, a descoperit că, pe lângă propriul număr, i-au fost incluse în contract încă patru abonamente, fiecare de câte 6 euro. Atunci când a încercat să clarifice situația la magazinul Orange unde a semnat contractul, angajații s-au arătat indiferenți, informând-o că persoana care a încheiat contractul nu mai lucra acolo. În plus, aceștia i-au sugerat să își schimbe atitudinea, considerând că reacția ei furioasă era nejustificată.

Monica a subliniat faptul că a învățat o lecție dură din această experiență și a avertizat ceilalți clienți să verifice cu atenție toate clauzele contractuale înainte de semnare, pentru a evita situații similare.

Cadouri și abonamente prelungite

Lucian Dinuș a povestit cum a fost păcălit de două ori de Orange, odată când a achiziționat un telefon pentru bunica sa și a primit o cartelă SIM care s-a dovedit a fi un abonament de 9 euro, și a doua oară când a cumpărat un alt telefon și a primit în mod „cadou” două telefoane suplimentare. Abia după semnarea contractului a constatat că acest „cadou” venea la pachet cu prelungirea abonamentelor sale, fără acordul său. Din păcate, nicio soluție concretă nu a fost oferită de companie.

Adrian Asaftei a avut o experiență similară. După achiziționarea unui telefon pe abonament, s-a trezit cu patru numere de telefon suplimentare pe factură, fără să primească efectiv cartelele SIM aferente. Astfel, Asaftei a ajuns să plătească pentru niște servicii pe care nu le folosește. Revoltat de această „escrocherie”, a menționat că abia așteaptă să încheie contractul cu Orange.

O prelungire nejustificată a contractului

Maria Foltache a relatat un episod frustrant din relația sa cu Orange. Cu mai mulți ani în urmă, a acceptat o ofertă doar după ce a specificat în mod clar că nu dorește prelungirea contractului. Deși operatoarea i-a confirmat că nu va exista o prelungire, după patru luni a constatat că are un nou contract pe 24 de luni. După ce a depus o cerere oficială de reziliere, compania a răspuns că poate să încheie contractul doar dacă plătește integral toate costurile pentru perioada contractuală rămasă – adică încă 20 de luni.

Nemulțumită de această situație, Maria a cerut înregistrarea convorbirii telefonice în care operatoarea i-a confirmat că nu va avea prelungire de contract. Abia după ce a amenințat compania cu o acțiune în instanță, Orange a recunoscut eroarea și i-a anulat facturile emise.

Plăți neactualizate și monopolul Orange

Valeria Șerban, de asemenea, a întâmpinat dificultăți majore în relația cu Orange, încercând de mai bine de două luni să clarifice plățile pe care le-a efectuat, dar care nu au fost actualizate în sistemul companiei. În ciuda dovezilor furnizate, inclusiv conversații pe Facebook și confirmări de plată, problema a rămas nerezolvată.

Emilian Cristian a adus în discuție o altă problemă: monopolul aparent al Orange în România. El susține că Orange nu are o competiție reală în țară, fiind singura companie care nu oferă servicii de televiziune terestră digitală. Acesta consideră că politica societății este una bazată pe faptul că, indiferent de nemulțumirile clienților, aceștia se vor întoarce la un moment dat.

O imagine de ansamblu asupra nemulțumirilor clienților Orange

Relatările clienților Orange România scot în evidență un număr alarmant de probleme comune: creșterea nejustificată a tarifelor, prelungiri de contracte fără acordul utilizatorilor, facturarea unor servicii nesolicitate și lipsa unui serviciu eficient de relații cu clienții. Deși aceste practici au generat frustrare și nemulțumiri în rândul utilizatorilor, majoritatea acestora întâmpină dificultăți majore în a obține rezolvări concrete.