Aceasta deoarece firma cu pricina se teme că ar putea fi acuzată de rasism, de unde această nouă strategie de marketing. Firma cu pricina omițând faptul că astfel cade…în alt rasism, ba chiar în comunism! Și nu e numai cazul ei.
E revoltător: Occidentul, de la cremă, la dilemă!
Matei Vișniec evidențiază faptul că L’Oréal nu este singura din lume care în acest moment se teme că textele sale publicitare ar putea fi incorecte din punct de vedere politic sau interpretate ca având o conotaţie rasistă.
“Cremele sale concepute astfel încât pielea să devină mai albă au devenit, iată, <o problemă> pe fondul valului mondial de indignare provocat de uciderea afro-americanului George Floyd de un poliţist alb pe 25 mai în Statele Unite. Şi firma Estée Lauder, al doilea mare producător mondial de produse cosmetice, îşi face griji întrucât i s-a reproşat, pe reţelele de socializare, o anumită lipsă de <diversitate> în panoplia sa de produse”, nota Vișniec.
Anti-rasism și comunism
În plus, L’Oréal vrea să înlocuiască, de exemplu, termenii englezeşti „white” şi „fair” cu „glow” şi „even”. Altfel spus, după cum mai notează Vișniec, să sugereze că respectivele creme nu înălbesc pielea ci îi dau mai multă strălucite şi o uniformizează. “Acest sentiment de vinovăţie care emană din noua strategie comercială a firmei L’Oréal a provocat însă şi multe reacţii de indignare pe reţelele sociale.
Oricum, numeroşi editorialişti denunţă faptul că unele forme de anti-rasism au deraiat devenind la rândul lor rasiste întrucît îi acuză pe albi ca rasă de toate ororile intervenite în contextul colonialismului şi al comerţului cu sclavi. Acest anti-asism identitar, justiţiar şi revanşard incită de fapt la ură şi se hrăneşte dintr-o ideologie comunitaristă, care doreşte să arunce la pubela istoriei toate valorile Occidentului, ale universalismului şi chiar ale democraţiei”.
Cu alte cuvinte, metaforic vorbind, o parte din industria frumuseții din Occident a căzut în brațele lui Ceaușescu.