Robotaxiul Tesla nu a fost pe placul pieţelor financiare. Acţiunile Tesla au căzut cu aproape 9%

Publicat: 14 oct. 2024, 06:21, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Robotaxiul Tesla nu a fost pe placul pieţelor financiare. Acţiunile Tesla au căzut cu aproape 9%
Robotaxiul Tesla nu a fost pe placul pieţelor financiare. Acţiunile Tesla au căzut cu aproape 9%

Prezentarea robotaxiului Tesla, Cybercab, nu a fost pe placul piețelor financiare, care au pedepsit vineri acțiunile producătorului de vehicule electrice cu o scădere a valorii de 8,78% din cauza lipsei de detalii privind planurile de producție și comercializare.

Robotaxiul care se conduce singur are nevoie de un om să mai frâneze şi să mai învârtă de volan

Ca de obicei, Elon Musk a făcut show şi o prezentare excepţională, dar pentru moment robotaxiul care se conduce sigur mai are nevoie de un om care să frâneze din când în când şi să mai învârtă de volan (metaforic, pentru că Cybercab nu are volan sau pedale).

Acțiunile Tesla au închis în scădere cu 20,97 dolari la New York, pe fondul criticilor analiștilor la adresa prezentării făcute joi seară de directorul general al companiei, Elon Musk.

Musk, care timp de luni de zile a alimentat așteptările numind Cybercab un vehicul revoluționar destinat să transforme pentru totdeauna lumea transporturilor și să catapulteze evaluarea bursieră a Tesla, nu a reușit să convingă cu un eveniment pe care el însuși l-a descris drept o „petrecere”, scrie agenţia EFE.

Unii analiști, precum Colin Langan de la Wells Fargo, au criticat demonstrația de vineri a Tesla la studiourile Warner Bros. din Los Angeles, cu 50 de vehicule autonome, inclusiv mai multe unități ale Cybercab, ca fiind puțin mai mult decât o înscenare.

Alții, precum analistul Bernstein Toni Sacconaghi, au calificat prezentarea drept „dezamăgitoare” și lipsită de detalii.

Joi, Musk s-a limitat să spună că Cybercab va avea un preț cuprins între 20.000 și 30.000 de dolari, că va intra în producție „înainte de 2027” și că își va încărca bateriile prin inducție, mai degrabă decât cu o priză.

Omul de afaceri nu a oferit însă detalii despre modul în care Tesla se va pregăti să își multiplice producția cu cererea mare pe care estimează că o va avea Cybercab, în condițiile în care are probleme în a produce vehicule precum Cybertruck.

El nu a indicat nici modul în care va ocoli reglementările și aspectele tehnice care permit vehiculelor fără șofer, volan sau pedale să circule pe străzile orașelor din SUA.

Robotaxiul Tesla nu a fost pe placul pieţelor financiare. Asta e tot? Dezamăgitoare lipsă de detalii!

Asta e tot? Dezamăgitoare lipsă de detalii!, a exclamat Adam Jones, analist la Morgan Stanley și cunoscut drept un susținător înfocat al Tesla.

Având în vedere această lipsă de detalii, industria s-a grăbit să reamintească faptul că Musk are o lungă istorie de predicții greșite, atât în ceea ce privește prețurile produselor Tesla, cât și datele de lansare ale acestora.

De asemenea, Musk are tendința de a exagera capacitățile tehnice ale mașinilor sale.

În cele din urmă, absența completă, în timpul prezentării, a oricărei referiri la următoarea generație de vehicule Tesla cu costuri reduse, despre care unii cred că ar trebui să fie principalul obiectiv al companiei, nu a contribuit la calmarea îndoielilor cu privire la planurile lui Musk.

Și, desigur, spectacolul din timpul prezentării Cybercab a roboților Optimus, pe care Musk i-a numit „cel mai important produs din istoria” omenirii, dansând și servind băuturi în loc să demonstreze adevăratele lor capacități industriale, a fost ultima picătură pentru mulți.

Citeşte şi: Taxele UE pe maşinile produse în China aduc 30 de miliarde de dolari acţionarilor Tesla, într-o singură zi