Rodica Papuc, omul de bază al baronului Iulian Dumitrescu, a manevrat achizițiile de microbuze electrice cu fonduri PNRR
Baronul Iulian Dumitrescu „Lamborghini”, deși se află sub control judiciar pentru o mită de 3.200.000 de euro, continuă să facă cărțile în județul Prahova, iar impunerea pe lista PNL pentru Senat a unui candidat eligibil a scos în evidență o altă megaafacere regizată de către acesta.
Pe locul doi pe lista PNL Prahova pentru Senat se află, oarecum surprinzător, Rodica Papuc, șefa femeilor liberale din Prahova. La prima vedere, nu pare nimic deosebit, dar, în spatele acestei numiri se ascunde o uriașă caracatiță de interese a baronului liberal Iulian Dumitrescu „Lamborghini” finanțată din fondurile …PNRR.
425.000.000 de euro pentru 1.218 microbuze școlare cu 8 și 16 locuri
La ora actuală, programul național „Microbuze electrice pentru elevi” este derulat în cadrul axei de investiţii numărul 10 din PNRR, dedicată dezvoltării rețelei de școli verzi și achiziționării de vehicule nepoluante pentru transportul copiilor, cu o alocare de 425 de milioane de euro la nivelul întregii ţări. Prin intermediul acestui program vor fi achiziționate un număr de 1.218 microbuze școlare cu 8 și 16 locuri. Până acum au fost recepționate 118 microbuze, iar județele Covasna, Gorj și Satu Mare au primit toate microbuzele achiziționate prin PNRR, iar alte trei județe-Olt, Suceava și Mehedinți au recepționat parțial aceste microbuze. De asemenea, în județul Mehedinți au ajuns 31 din cele 33 de microbuze electrice pentru elevi. Însă, în spatele achiziționării acestor microbuze școlare se ascunde o megaafacere regizată prin PNRR de către baronul liberal Iulian Dumitrescu „Lamborghini”, fost președinte al Consiliului Județean Prahova.
210.000 de euro, prețul mediu al unui microbuz electric pentru elevi
„Locotenentul” baronului Dumitrescu „Lamborghini”, Dumitru Tudone, vicepreședintele Consiliul Județean Prahova, cu atribuții de președinte, anunța, pe data de 6 iunie 2024, achiziționarea prin PNRR a 35 de microbuze electrice, cu o valoare totală de 36.184.996,40 lei, adică circa 7.400.000 de euro, din care valoarea eligibilă PNRR este de 35.905.346,40 lei. Contractul pentru achiziția microbuzelor are o durată de 12 luni, iar vehiculele vor fi livrate până la începutul anului școlar 2024-2025. Asta înseamnă că, în medie, un microbuz costă circa 210.000 de euro, ceea este de cel puțin patru ori mai mult decât este prețul pe piața auto de la noi și din Europa. Și două microbuze electrice cu 8 și 16 locuri au fost prezentate cu mare tam- tam în fața Consiliului Județean Prahova. Dar, ceea ce nu s-a spus este faptul că achiziționare microbuzelor electrice prin PNRR este o afacere regizată de către baronul Iulian Dumitrescu „Lamborghini” prin intermediul candidatei liberale pentru locul doi la Senat, Rodica Papuc, în prezent șefa PNL Câmpina.
Demisie cu bătaie lungă
Pe 1 noiembrie 2023, a avut loc la nivelul Consiliului Județean Prahova o mutare politică oarecum surprinzătoare. Rodica Papuc a anunțat că a demisionat din funcția de consilier județean PNL „din motive personale” dar „rămân alături de PNL, rămân în funcția de președinte al Organizației Județene de Femei a PNL și voi sprijini în continuare administrația județeană, dar și pe cea câmpineană”. Ulterior, pe 18 septembrie 2024, marioneta baronului „Lamborghini” de la PNL Prahova, deputatul Mircea Roșca a impus-o pe Rodica Papuc la conducerea organizației PNL Câmpina. Însă, trebuie precizat că la momentul demisiei Rodicăi Papuc, era în plină desfășurare la CJ Prahova licitația pentru cele 118 trasee județene de transport persoane iar Rodica Papuc a operat și operează multe asemenea trasee prin intermediul celor două firme ale sale din Câmpina- Diana PA și Ave Service. Mai mult, Rodica Papuc deține și o autogară în Câmpina denumită Ave Diana.
Rodica Papuc, umbra baronului „Lamborghini” pe microbuzele electrice școlare
Dar, potrivit informațiilor furnizate de către „băieții cu ochii roată” care monitorizează PNRR, baronul Iulian Dumitrescu „Lamborghini” a avut grijă ca programul național „Microbuze electrice pentru elevi” să includă o serie de indicatori tehnici care pot fi îndepliniți doar, atenție, de firmele controlate de Rodica Papuc. Adică, mai direct, microbuzele electrice școlare vor trebui să fie realizate după un caiet de sarcini „țesut” de firma din Câmpina, după o „rețetă” proprie care poate duce sigur către… DNA și EPO. Un exemplu elocvent este cazul bateriilor utilizate de aceste microbuze, care au autonomie de circulație mult mai mică decât cerința europeană. Poate că nu este deloc întâmplător că s-au achiziționat până acum doar 118 de microbuze electrice, iar la Prahova au fost aduse, spre vizualizare, doar două asemenea vehicule.
Mișcări… întâmplătoare și semne mari de întrebare
Rămâne însă un mare semn de întrebare: De ce marile firme auto europene și mondiale nu s-au implicat în furnizarea de microbuze electrice școlare? Un răspuns ar putea fi dat de către baronul Iulian Dumitrescu „Lamborghini”, cel care controlează și Registrul Auto Român, unde vor fi înmatriculate aceste microbuze școlare, iar „Oița” acestuia de la RAR, adică Alina Niță, este disperată să rămână la butoanele registrului. Mai mult, tot din întâmplare, la șefia reprezentanței RAR Prahova a fost impus consilierul județean PNL Gabriel Bogdan Chelan, omul garantat și susținut de Dumitrescu „Lamborghini”. De asemenea, poate că nu este iar deloc întâmplător că Rodica Papuc vrea să ajungă senator de Prahova, că deh…ai mai mare imunitate sub umbrela Parlamentului!