România a produs cu 90.000 mai puține mașini din cauza coronavirusului

Publicat: 29 sept. 2020, 12:56, de Ziarul Puterea, în Business , ? cititori
România a produs cu 90.000 mai puține mașini din cauza coronavirusului
Asamblare mașini

ACEA a dat publicității un raport care arată cât de mult a pierdut fiecare țară europeană în domeniul producției de mașini din cauza pandemiei. Germania, Franța și Spania au fost cele mai lovite.

Conform raportului Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care citează datele IHS Markit, între 1 ianuarie și 30 iunie 2020 uzinele producătoare de mașini din Europa au asamblat cu 3,6 milioane mai puține mașini față de o perioadă normală. Din cauza pandemiei, multe uzine au fost complet oprite în lunile martie, aprilie și mai, iar de la jumătatea lui mai, deși liniile de asamblare au redevenit funcționale, cererea scăzută a împiedicat o revenire la valorile considerate normale ale producției.

Astfel, statul care a pierdut cel mai mult din cauza pandemiei în domeniul producției de mașini a fost, așa cum era de așteptat, Germania. Cea mai puternică economie a Europei a produs cu 956.090 mai puține mașini în primul semestru din 2020 decât ar fi putut asambla în aceeași perioadă dacă mapamondul nu ar fi fost afectat de pandemie.

Scăderi majore ale producției au fost înregistrate și în Spania (-693.768 de unități), Franța (-381.841 de unități), Marea Britanie (-311.927 de unități) și Cehia (-254.657 de unități).

Trebuie menționat și faptul că reducerea asamblării de mașini implică, totodată, și un recul proporțional al producției de componente, adică sute sau chiar mii de uzine furnizoare.

Trebuie menționat și faptul că reducerea asamblării de mașini implică, totodată, și un recul proporțional al producției de componente, adică, la nivel național, sute sau, la nivel european, chiar mii de uzine furnizoare.

România se află în plutonul statelor cu pierderi „medii” în privința producției de mașini. Cele două uzine de la Mioveni și Craiova au asamblat, conform ACEA, cu 90.023 mai puține mașini decât ar fi putut să o facă dacă țara nu ar fi fost afectată de pandemie. O valoare apropiată este vizibilă în Ungaria, stat care a produs în primul semestru din 2020 cu 95.148 mai puține mașini.