România educată sau eșuată? Răspunsul poate fi aflat doar la „Dialogurile Puterii”
„Dialogurile puterii” vă propun în ediția de astăzi a emisiunii o temă extrem de actuală pentru prezent și viitor: învățământul dual, învățământul tehnologic. Astăzi, la „Dialogurile puterii”, invitatul este directorul Colegiului Spiru Haret UCECOM, dl. Gabriel Zorzini.
Învățământul profesional dual apare în noua lege a educației, dar este o formă fără fond, consideră directorul Colegiului Spiru Haret UCECOM, dl. Gabriel Zorzini, invitatul de astăzi al „Dialogurilor puterii”. Învățământului dual ar trebui să i se acorde mult mai multă importanță având în vedere valoarea sa economică și profesională pentru viitorul tinerilor noștri. Pentru ei, meseria ar trebuie să devină o brățară de aur, dar pentru asta este nevoie de școli în care să o învețe. Numai că învățarea unei meserii nu se face în liceele teoretice, ci în școlile profesionale, în învățământul dual.
„Dacă vorbim de învățământul profesional în general, dar mai ales de cel profesional dual, aici sunt niște probleme complicate. De ce? În esență, acest învățământ ar trebui să cimenteze parteneriatul între furnizorii de formare, cum suntem și noi, școlile UCECOM, și potențialii angajatori, agenții economici de diverse profiluri. Legea prevede niște facilități pentru agenții economici care acceptă elevi la forma aceasta de învățământ. Facilitățile fiscale nu sunt grozave, dar există. De asemenea, Guvernul României acordă o bursă, se numește bursă tehnologică, în cuantum de aproximativ 300 de lei pe lună. Pentru acești elevi însă, modul de aplicare lasă mult de dorit”, a explicat Gabriel Zorzini la „Dialogurile puterii”.
Mai multe informații despre importanța învățământului dual, ce se face și ce ar trebui făcut puteți afla urmărind podcastul: