România va avea un nou aeroport internațional. Noroc cu războiul din Ucraina
România va avea un nou aeroport internațional într-o zonă a țării care devine tot mai importantă în contextul războiului din Ucraina.
Este vorba de Aeroportului Internaţional Galaţi-Brăila, care a obţinut acordul de delimitare a spaţiului aerian de la ROMATSA.
Anunțul a fost făcut de către preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea. Acesta a spus că după multe luni de negocieri s-a primit acordul ROMATSA.
„Am reuşit, după multe luni de negocieri şi multe drumuri la Bucureşti, să trecem de o etapă foarte importantă, şi anume obţinerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu”, a declarat Costel Fotea.
Proiectul este „extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul”, susține Fotea.
„Aeroportul va fi construit după un concept ‘verde’, cu multă vegetaţie pe faţade şi la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generaţie, pentru un consum redus, un confort sporit pentru pasageri, eficient din punctul de vedere al costurilor şi cu emisii poluante cât mai scăzute. Va fi singurul aeroport din România şi cu un spaţiu expoziţional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziţii şi vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale’, a mai precizat Fotea.
Cum va arăta aeroportul
Aeroportul, care este inclus în Master Planul General de Transport al României, va avea o suprafaţă de 250 de hectare. De asemenea, se mai adaugă o zonă rezervată pentru investiţii publice de aproximativ 115 hectare.
Terminalul de pasageri va avea o suprafaţă desfăşurată de 28.500 de mp şi un terminal cargo cu o suprafaţă de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficienţă maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va dispune de 9 porţi de îmbarcare. Pista de decolare şi aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, asemănător cu aeroporturile din Otopeni, Timişoara şi Constanţa.
„Pe această pistă vor putea decola şi ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanţare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitaţia pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Judeţean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiţii, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a spus Costel Fotea.
Ce dotări va avea aeroportul
Aeroportul Internaţional Galaţi-Brăila va fi dotat cu multiple echipamente, sisteme şi instalaţii: panouri fotovoltaice, instalaţii inteligente de iluminat, staţii de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere şi analiză video pe bază de inteligenţă artificială (detecţia bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greşit).
De asemenea, va mai exista un sistem de supraveghere a pistei (detectare prezenţă umană sau vehicul), echipament de ultimă generaţie de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptopurilor), porţi automate de verificare a cărţilor de îmbarcare şi sistem de automatizare a zonei tehnice.
Aeroportul este doar una din investițiile importante care se vor face în această zonă a țării, unde va fi amplasat hub-ul de reconstrucție pentru Ucraina. În acest context, județele Brăila și Galați au toate șansele să devină noul ”centru de interes” al Europei.