Românii ar putea să cumpere roșii și castraveți de la Poștă. Planuri mari la Casa Unirea
Casa de Comerț Agroalimentar Unirea, proiectul de suflet al ministrului Petre Daea, nu renunță la ideea de a-și crea propria rețea de ‘’aprozare’’, chiar dacă debutul a fost mai puțin reușit. Acum, conducerea instituției a pus ochii pe spațiile nefolosite de la Poșta Română, unde am putea să vedem cât de curând fructe și legume de la producătorii români.
În urmă cu aproximativ o lună, Casa de Comerț Agroalimentar Unirea, anunța că începe livrările de legume și fructe românești către lanţurile de supermarketuri. Era vorba roşii din programul Tomata, castraveţi, căpşune, dovlecei, ardei gras, varză, fasole păstăi, porumb zaharat, după care vor urma și alte produse, precum pepeni, prune şi prune uscate, pere şi mere, cartofi.
Între timp, s-a vorbit și de o investiție de 10 milioane de euro pentru achiziţionarea unui abator de sacrificare a animalelor, a unei fabrici de procesare legume, dar şi pentru un magazin concept al Casei Unirea, ceea ce înseamnă cu adevărat planuri ambițioase.
Acum, conducerea instituției revine și spune că a început discuțiile cu Poșta Română de la care vrea să închirieze spații, unde să vândă produsele românești.
„Am avut o discuție, neoficială, cu un reprezentant al Poștei Române pe acest subiect. În scurt timp, CCU va trimite o adresă oficială către conducerea operatorului poștal național. Vrem să închiriem de la Poșta Română spații pentru deschiderea de magazine, prin intermediul cărora produsele fermierilor români vor fi comercializate… Vrem să închiriem de la Poșta Română spații pentru deschiderea de. magazine, prin intermediul cărora produsele fermierilor români vor fi comercializate” susține Mariana Cotoi, directorul general al Casei Unirea, potrivit Profit.ro.
Casa de Comerţ Agroalimentar – Unirea SA este o companie naţională înfiinţată în 2018, în primul mandat al ministrului Agriculturii, Petre Daea, cu scopul de a valorifica producţia agricolă naţională. Aceasta avea ca obiectiv să deschidă un lanţ de 60 de magazine cu produse româneşti provenite de la mici producători. Dintre acestea, doar două magazine au fost deschise, unul în Bucureşti şi altul în Sibiu, până când proiectul a fost sistat, în noiembrie 2019, de către ministrul de la acea dată Adrian Oros.
Proiectul a fost readus la viață începând cu mandatul lui Adrian Chesnoiu, după care a urmat Petre Daea.