Românii încep să-și recupereze banii pe cursele anulate de Blue Air
După luni întregi de așteptare, compania Blue Air a început să restituie pasagerilor banii pentru cursele anulate. O parte dintre românii care și-au primit banii, au povestit cum au procedat.
Tudor Apopi este unul dintre românii fericiți care a reușit să-și recupereze banii pe cursele anulate de compania Blue Air, iar acum vrea să ajute și alți români să-și recupereze banii.
Pe un grup de Facebook dedicat clienților Blue Air, Tudor a povestit pas cu pas cum a procedat.
Potrivit acestuia, la sfârșitul lunii august 2022 a cumpărat un bilet pe ruta Iași – Paris și retur, pentru iulie 2023, plătit cu cardul VISA de la Banca Transilvania. Însă, la scurt timp, compania a intrat în procedura de preluare de către stat, iar astfel a decis, ca la sfârșitul lunii noiembrie, să meargă la bancă și să conteste tranzacția către Blue Air, respectiv să facă refuz de plată.
Pentru a putea face acest lucru, Tudor s-a prezentat la bancă cu actele solicitate de bancă – data tranzacției, suma, compania, documente justificative, respectiv confirmarea biletului cu codul de rezervare, confirmarea anulării (a zborului dus sau întors ori amandouă, după caz) și corespondența cu cei de la Blue Air prin care a solicitat rambursarea biletului -.
Pe 4 ianuarie 2023 a primit cei aproape 2.000 de lei plătiți pentru biletul de avion în august 2022 și contestați în noiembrie 2022.
Nu este singurul român care și-a recuperat banii. Pe același grup, Vlad Hatos povestește cum a reușit să recupereze prin ING banii pe biletele anulate, în 29 decembrie 2022, la două luni după ce a trimis băncii e-mail-urile primite cu confirmarea plății pentru bilete, poze cu biletele și date personale.
Și o altă româncă a reușit să-și recupereze banii. Ea a inițiat e-mailuri cu banca – pentru returnarea banilor plătiți pe biletele de avion la curse anulate de Blue Air. Ulterior, aceasta a primit mesaj de completare a informațiilor în 24 octombrie, iar pe 30 decembrie a fost anunțată că i-au intrat banii în cont.
„Este card de cumpărături. Așadar, vă încurajez să faceți demersurile cu bancile. Am avut capturi de ecran cu muuuuultă corespondență cu Blue Air și asta m-a ajutat”, a povestit clienta operatorului aviatic.
Ce recomandări au bancherii
„Clienții Băncii Transilvania care au cumpărat cu cardul BT bilete Blue Air pot să își recupereze banii pentru călătoriile care au fost anulate. Un răspuns pozitiv depinde de documentele trimise de client, de acceptul băncii comerciantului de a returna suma și de a nu amâna demersul prea mult”, au transmis reprezentații Băncii Transilvania pentru Gândul.
Pașii care trebuie făcuți de clienții Băncii Transilvania aflați în acest caz:
- să facă refuz la plată în orice unitate BT sau apelând la echipa Call Center a băncii (0264.308.028);
- să vină la BT sau să trimită către echipa Call Center, pe adresa [email protected], odată cu solicitarea de recuperare a banilor: