Românii preferă magazinele online.Ce produse caută şi care este valoarea medie a comenzilor
Românii preferă cumpărăturile online, arată datele platformei MarchantPro. Numărul comenzilor plasate în magazinele online a întregistrat o creştere de 54% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2020.
„Antreprenorii care au mizat pe online au avut cel mai mult de câştigat în ultimele 18 luni, ca urmare a schimbărilor survenite în comportamentul de consum al românilor.
Astfel, numărul comenzilor în perioada ianuarie – septembrie 2021 a crescut cu 54% faţă de anul precedent, în timp ce în valoarea comenzilor plasate s-a întregistrat o creştere de 76%„, arată datele MerchantPro.
Ce cumpără românii
Potrivit sursei citate, în prima parte a anului, cele mai multe comenzi au fost înregistrate în magazinele de pe segmenul home&deco, pictură şi artă, bijuterii şi artizanat, iar odată cu venirea verii au crescut comenzile pe segmentele sport, IT şi electronice, fashion şi accesorii, frumuseţe şi sănătate.
Faţă de anul precedent, cea mai mare creştere a fost înregistrată, în valoarea şi numărul comenzilor, pe segmentul IT&Electronice, aproape o triplare în valoarea comenzilor înregistrate, respectiv 159% creştere în numărul acestora, arată datele MerchantPro.
Comenzile pe segmentul de Home&Deco aproape s-au dublat faţă de 2020 (+95%), în timp ce valoarea comenzilor înregistrate a crescut cu 126%.
Numărul comenzilor de articole sportive a crescut anul acesta cu 57%, în timp ce creşterea înregistrată la nivel de valoare a comenzilor a fost de 85%. Pe segmentul fashion & accesorii s-au înregistrat cu 42% mai multe comenzi, procent menţinut şi la nivel de valoare a comenzilor.
Cea mai mare valoare a coşului mediu s-a înregistrat pe segmentul IT&Electronice, de 156 euro, în creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Valoarea medie a comenzilor de pe segmentul Home&Deco a înregistrat o dinamică similară, cu creştere 15%, situându-se în perioada ianuarie -septembrie 2021 la 119 euro.
Pe domeniul Fashion&Accesorii se remarcă o stagnare la nivelul comenzii medii, la 30 euro. Comanda medie pentru articole sportive a avut însă o creştere de 18%, până la 82 euro.
Pandemia a condus la trecerea afacerilor locale în online Totodată, pandemia a adus trecerea în online şi a multor afaceri locale, de mici dimensiuni, din zona artizanat şi bijuterie, o digitalizare care ar fi avut loc într-un ritm mai lent într-un context normal.
„Asistăm la digitalizarea afacerilor locale, de familie, un pas important pentru creşterea productivităţii şi performanţei micilor întreprinzători. În lunile următoare vom vedea creşteri accentuate ale vânzărilor online pe magazinele artizanilor, designerilor şi creatorilor locali”, consideră Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.