Până la zece mărci de mașini chineze ar putea părăsi Rusia până la sfârșitul acestui an, scrie ziarul rusesc ” Kommersant „.

Vorbim de mărci precum Oting, Kaiyi, SWM, Livan, VGV și MG – unele mărci chineze vând doar o mașină pe lună.

Potrivit experților, mărcile ale căror vânzări nu depășesc 60 de mașini noi în trei luni au șanse slabe de „supraviețuire”. O sursă pentru Kommersant din piață notează că mărcile ale căror vânzări pe segmentul autoturismelor nu ajung la o mie de unități pe an sunt în pericol.

În total, potrivit Kommersant, 213 showroom-uri ale mărcilor chinezești s-au închis în primul trimestru al acestui an (de 3,2 ori mai multe față de aceeași perioadă din 2024), iar noile deschideri showroom-uri ale mărcilor chinezești  au fost la jumătate în același interval de timp, comparativ cu cel similar din 2024.
Experții identifică mai multe motive pentru o posibilă ieșire a unor mărci auto chinezești din Federația Rusă:

• Suprastocuri și cerere scăzută;

• Costuri ridicate ale dealerilor;

• Gamă de modele care nu sunt cerute de piața rusă.

În plus, în martie,  Federația Rusă anunța că va impune tarife pentru mașinile chinezești. Astfel, Moscova încearcă să reducă fluxul de importuri de mașini din China. O astfel de măsură ar putea da o lovitură gravă producătorilor chinezi , deoarece aceștia se bazează din ce în ce mai mult pe piața rusă.