Rusia lui Putin: îndoctrinarea copiilor în spiritul obedienței totalitare – viitorul nostru cu Georgescu

Publicat: 09 feb. 2025, 21:21, de Radu Caranfil, în Internațional , ? cititori
Rusia lui Putin: îndoctrinarea copiilor în spiritul obedienței totalitare - viitorul nostru cu Georgescu
îndoctrinarea copiilor în Rusia lui Putin

În inima Rusiei contemporane, sub conducerea președintelui Vladimir Putin, se desfășoară o campanie agresivă de îndoctrinare a tinerelor generații. Școlile, odinioară temple ale cunoașterii, au fost transformate în centre de propagandă, unde elevii sunt supuși unei educații menite să le insufle loialitate necondiționată față de stat și să le modeleze percepția asupra lumii conform agendei Kremlinului.

Un documentar cutremurător

Documentarul „Mr Nobody Against Putin” aduce în prim-plan această realitate tulburătoare. Realizat pe baza filmărilor clandestine ale profesorului Pavel Talankin din Karabaș, Munții Ural, filmul dezvăluie modul în care autoritățile ruse au transformat sistemul educațional într-un instrument de propagandă. Profesorii, deși adesea împotriva războiului și a ideologiei impuse, sunt constrânși să participe la această mașinărie de îndoctrinare, temându-se de repercusiuni dacă refuză să se conformeze.

Extinderea orelor de propagandă în școli

Conform unei analize realizate de Agenstvo, numărul total al orelor dedicate „propagandei ideilor Kremlinului” în școlile rusești s-a dublat, ajungând la 1.300 de ore în anul școlar 2024/2025. Aceste ore sunt integrate în diverse materii, precum „Discuții despre ce contează”, „Bazele securității și apărării Patriei” și „Istorie”, având scopul de a promova poziția Kremlinului pe diverse subiecte, de la istorie la războiul din Ucraina și „valorile corecte”.

Reintroducerea instruirii militare în școli

Mai mult, autoritățile ruse au reintrodus instruirea militară de bază în învățământul secundar. Elevii sunt învățați să folosească arme, să participe la exerciții militare și să adopte o mentalitate militaristă. Această militarizare a educației are scopul de a pregăti tinerii pentru un potențial conflict și de a le insufla un sentiment de patriotism agresiv.

Rescrierea istoriei și manipularea adevărului

Manualele școlare au fost rescrise pentru a reflecta narațiunea oficială a Kremlinului. Evenimentele istorice sunt reinterpretate pentru a justifica acțiunile Rusiei, iar atrocitățile comise de forțele ruse sunt omise sau minimalizate. De exemplu, războiul de agresiune împotriva Ucrainei este prezentat ca o „misiune de eliberare”, iar influențele occidentale sunt descrise ca fiind distructive și corupătoare.

Consecințele asupra societății ruse

Această îndoctrinare sistematică are consecințe profunde asupra societății ruse. Prin modelarea percepțiilor tinerilor, regimul Putin își asigură o generație viitoare de cetățeni loiali, lipsiți de gândire critică și pregătiți să susțină necondiționat politicile statului. În plus, profesorii care se opun acestei propagande riscă sancțiuni severe, inclusiv concedierea sau chiar urmărirea penală.

Cine va înfige petardele în mămăliga rusească? Și când?

În timp ce lumea privește cu îngrijorare aceste evoluții, Rusia își consolidează controlul asupra minților tinere, pregătind o nouă generație de cetățeni formați după chipul și asemănarea regimului actual. Această strategie de îndoctrinare nu doar că subminează valorile educației autentice, dar pune și bazele unei societăți tot mai închise și mai ostile față de pluralismul ideologic și cultural.

Este acesta modelul pe care-l urmărește Georgescu?

Rusia lui Putin nu mai este un stat, ci un mecanism de control total. O combinație toxică între nostalgia sovietică, fascinația pentru dictatură și obsesia imperialistă, toate mascate sub iluzia „valorilor tradiționale” și a unui naționalism de carton.

Dar care este, de fapt, destinația acestui drum?

Un stat izolat, rupt de lume, închis în propriul delir mesianic.

  • Prin propaganda agresivă, Rusia își spală creierele tinere și formează generații de cetățeni obedienți, incapabili să gândească în afara narativului oficial.
  • Cine nu se conformează, dispare din sistem – fie că vorbim de profesori, ziariști, artiști sau oameni de rând.
  • Militarizarea copiilor și obsesia pentru „dușmanii din exterior” arată că regimul nu își propune altceva decât să își perpetueze existența prin frică și agresiune.

Economia se sufocă, dar Kremlinul se hrănește din „marele război”

  • Sub sancțiuni occidentale, Rusia trăiește din resurse naturale și din eforturile disperate de a copia tehnologie furată sau contrafăcută.
  • Dar ce nu poate produce, poate fura – exact așa cum s-a comportat în Ucraina, furând grâne, fabrici și resurse.
  • Puterea se menține printr-un complex militaro-industrial ”pe steroizi”, dar plătit cu viețile soldaților ruși transformați în carne de tun.

Democrația a murit, totalitarismul s-a oficializat

  • Rusia nu mai e un stat cu alegeri, ci un imperiu al fricii, în care orice formă de opoziție este zdrobită fără milă.
  • Alegerile sunt doar decor, iar Putin este, practic, un țar care domnește pe un tron de minciuni și represiune.

Asta vrea Călin Georgescu pentru România?

Răspunsul este simplu: Da, acesta este visul lui Georgescu.

  • Un stat închis, condus de „elite luminate”, fără presă liberă, fără opoziție, fără dezbatere.
  • O Românie în afara UE și NATO, izolată și dependentă economic de marii „păstrători ai tradiției” (a se citi: Rusia, China, Iran).
  • Educație bazată pe dogme, nu pe știință, gândire critică sau spirit liber.
  • Un popor care nu trebuie să se întrebe „de ce?”, ci doar să execute ordinele celor aflați la putere.

Dacă ar fi după Georgescu și ai lui, România ar trebui să devină o mică Rusie, cu poporul îndoctrinat să creadă că Occidentul e răul suprem și că mântuirea vine din „valorile autentice”.

Putem sta și privi de pe margine cum Rusia se scufundă în dictatură, dar trebuie să fim conștienți că sunt oameni în România care visează să importe acest model. Iar primul pas este mereu același: îndoctrinarea, manipularea, controlul total asupra educației și presei.

Cine nu vede pericolul, nu a înțeles încă lecția istoriei.