S-a aprobat lansarea licitației pentru SF-ul drumului de mare viteză București – Giurgiu. Ce variante de traseu ar fi

Publicat: 03 oct. 2024, 21:13, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
S-a aprobat lansarea licitației pentru SF-ul drumului de mare viteză București – Giurgiu. Ce variante de traseu ar fi
S-a aprobat lansarea licitației pentru SF-ul drumului de mare viteză București – Giurgiu. Ce variante de traseu ar fi

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat lansarea licitației pentru Studiul de Fezabilitate (SF) al Drumului de Mare Viteză București – Giurgiu. Anunțul a fost făcut pe pagina de socializare a companiei.

S-a aprobat lansarea licitației pentru SF-ul drumului de mare viteză București – Giurgiu. CNIR, compania care se va ocupa de acest drum, a anunțat și ce variante de traseu sunt luate în calcul. „Preconizăm transmiterea documentației către Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) spre validare până la sfârșitul lunii octombrie. În cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectantul va realiza o analiză multi-criterială pentru variantele de traseu, profilul (Autostradă sau Drum Expres) și structura drumului, precum și conexiunea cu alte obiective de investiții“, a precizat CNIR.

SF-ul drumului de mare viteză București – Giurgiu. Variante posibile de traseu ar fi următoarele:

  • Desprinderea din Autostrada A1 București – Pitești, zonele Corbii Mari (limită județe Giurgiu/Dâmbovița sau Bolintin Vale (județul Giurgiu);
  • Desprinderea din viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria, nodul rutier Ghimpați (județul Giurgiu);
  • Conexiune cu viitorul Drum Radial DR 10 Măgurele Expres și Autostrada A0 București Sud.

Caietul de sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), criteriu obligatoriu. De asemenea, CNIR va solicita viitorului prestator echiparea instalațiilor de foraj cu sisteme GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.

Durata contractului va fi de 18 luni (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate și 2 luni pentru asistență tehnică pregătire contract proiectare și execuție/raport financiar final). Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.

Citește și: Lună decisivă pentru tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești! Se lucrează pe toate fronturile (VIDEO)