S-a deschis circulația pe încă un sector din nordul Autostrăzii de centură a Capitalei! Ce loturi de autostradă se mai dau în trafic
Din această după-amiază, se circulă pe semi-inelul nordic al Autostrăzii Bucureștiului (A0), între DN1, A3 și DN2, pe o distanță de aproximativ 20 km. Asta după ce s-au dat în trafic aproximativ 2 km din lotul 3 al A0 Nord, construit de chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC).
S-a deschis circulația pe încă un sector din nordul Autostrăzii de centură a Capitalei, asigurându-se astfel conexiunea dintre Lotul 2 A0 Nord și DN2.
„De astăzi se va circula pe lotul 2 și parțial pe lotul 3 al A0 Nord, între DN1 (Corbeanca), A3 (Ștefănești) și DN2 (Afumați). Constructorul chinez al lotului 3 al A0 Nord a avansat bine anul acesta cu lucrările și, astfel, putem să deschidem astăzi o porțiune de aproximativ 2 km care asigură descărcarea în DN2 a încă 7 km din sectorul de pe Lotul 2 al A0 Nord, recepționat anul trecut. Lucrările, care au ajuns acum la un stadiu fizic de 25 %, vor continua, iar anul viitor se vor finaliza toți cei 8,6 km ai lotului 3 (Afumați – Pantelimon) al A0 Nord (conform contractului)“, a anunțat, pe Facebook, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Contractul pentru construcția lotului 3 al A0 Nord are o valoare de 397,99 milioane lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport (PT). Cei 2,3 km ai lotului 3 se adaugă celor 19 km ai lotului 2, finalizați anul trecut și astfel se poate circula pe 21 de km din A0 Nord, între DN1, A3 și DN2.
S-a deschis circulația pe încă un sector din nordul Autostrăzii de centură a Capitalei. Ce urmează
Prezent pe tronsonul din A0 Nord deschis astăzi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că în următoarele 15 zile vor mai deschise circulației tronsoane din A7 și A1, ce vor însuma circa 80 – 90 de kilometri.
„În următoarele 10 – 15 zile, vom mai putea să dăm în circulație cele două loturi între Ploiești și Buzău, adică de la Dumbrava până la Pietroasele. Vom putea să dăm în circulație lotul 3, între Buzău și Focșani. Vom putea să dăm în circulație înainte de termen cei 16 kilometri de la Pitești până la Băiculești, înainte de Curtea de Argeș, pe acel lot 5 Pitești – Curtea de Argeș. Dacă stăm să le adunăm, sunt 80 – 90 kilometri care vor fi dați în circulație în următoarele 15 zile“, a afirmat ministrul Transporturilor. El a mai menționat că lotul din A0 Sud construit de grecii de la Aktor nu va fi gata în 2024, ci în aprilie 2025.
La rândul său, președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, a precizat că Autostrada de Centură a Capitalei va duce la o dezvoltare economică și mai mare a județului. „Pentru noi, pentru județul Ilfov, această investiție este extrem de importantă. În primul rând, județul Ilfov are cea mai mare creștere demografică din Europa. Foarte multe mașini vor evita Bucureștiul și va fi un impact pozitiv pentru cetățeni în ceea ce privește traficul, dar și un impact pozitiv pentru mediul înconjurător. Cel mai important pentru noi este însă factorul economic, pentru că o investiție mare de infrastructură rutieră aduce și o creștere economică a zonei, pentru că sunt multe firme care au evitat să-și construiască sedii în județul Ilfov din cauza traficului îngreunat“, a spus Hubert Thuma.
De la începutul anului 2024 și până în prezent au fost dați în trafic aproape 130 km de drum de mare viteză, după cum urmează:
- 13 km DEx16 Oradea – A3 (constructor Strabag)
- 24,23 km A0 Sud (Alsim Alarko)
- 42 km A7 Buzău – Focșani (UMB)
- 38 km DEx12 Craiova – Pitești (tronson 1 Ozaltin + tronson 4 UMB)
- 10 km A0 Nord lot 3 (CCECC + lot 2 UMB)
Citește și: Ce constructori sunt în top la progresul înregistrat pe șantierele drumurilor de mare viteză