S-a deschis primul pod hobanat din sud-estul României! Are 500 de metri și stă ancorat la o înălțime de 62 m

Publicat: 21 ian. 2025, 08:26, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
S-a deschis primul pod hobanat din sud-estul României! Are 500 de metri și stă ancorat la o înălțime de 62 m
S-a deschis primul pod hobanat din sud-estul României

Un podul hobanat, considerat cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră realizată în judeţul Galați în ultimele decenii, a fost deschis, luni, circulației, după ce a trecut cu brio toate testele de rezistență. Face parte din proiectul de modernizare a Drumului de Centură, investiție de 45 de milioane de euro demarată în 2020.

S-a deschis primul pod hobanat din sud-estul României. Consiliul Județean Galați a anunțat, luni, deschiderea circulației pe primul pod hobanat din istoria orașului, o lucrare impresionantă, parte a proiectului de modernizare a Drumului de Centură, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

„Astăzi (luni – n.r.) este o zi foarte importantă pentru Galați. Am deschis traficului circulația pe podul hobanat. Acest pod va fluidiza traficul pe Drumul de Centură și va spori siguranța rutieră pentru toți participanții la trafic, dar și pentru pietoni, reducând semnificativ timpul petrecut în trafic. Pentru mulți, acest proiect părea imposibil, dar am demonstrat că prin muncă și colaborare am reușit să îndeplinim și acest obiectiv. Fiecare kilometru construit, fiecare detaliu gândit aici reflectă dorința noastră de a aduce infrastructura rutieră a județului la standarde europene. Continuăm să construim împreună pentru un viitor mai bun“, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean (CJ) Galați.

S-a deschis primul pod hobanat din sud-estul României. Construcția este ancorată cu ajutorul a 44 de hobane și are o structură metalică de 1.600 de tone

Podul hobanat are o lungime de aproximativ 500 de metri, lățimea de 19 metri și un pilon central impresionant, cu o înălțime de 62 de metri. Construcția este ancorată cu ajutorul a 44 de hobane și are o structură metalică cu o greutate totală de 1.600 de tone. În realizarea acestui proiect s-au folosit 10.000 de metri cubi de beton și peste 1.300 de tone de fier-beton, asigurând o rezistență sporită, chiar și în condiții extreme de trafic și mediu.

Modernizarea Drumului de Centură, o investiție de 45 de milioane de euro, este unul dintre cele mai mari și mai importante proiecte de infrastructură ale Galațiului din ultimii 30 de ani. Drumul cuprinde un traseu cu o lungime totală de 10,5 kilometri. Totodată, proiectul include 6,5 kilometri de piste dedicate bicicliștilor și 20.000 de metri pătrați de spații verzi amenajate.

Citește și: Autostrada secretă a lui Ceaușescu: proiectul-gigant care nu a fost finalizat. Aceasta trecea prin 11 județe și 9 țări