S-a stabilit constructorul! Un drum expres care ajunge și la frontiera cu Ungaria intră în execuție

Publicat: 14 feb. 2025, 14:15, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
S-a stabilit constructorul! Un drum expres care ajunge și la frontiera cu Ungaria intră în execuție
Un drum expres care ajunge și la frontiera cu Ungaria intră în execuție

CNAIR a ales constructorul care se va ocupa de primul lot al Drumului Expres Arad – Oradea, în lungime totală de 120,47 km. Drumul de mare viteză care ajunge până la granița cu Ungaria a fost împărțit în trei loturi și scos separat la licitație. Acum a fost desemnat constructorul lotului 1 de 33,7 km, o asociere româno-ucraineană. Interesant este că această asociere a obținut și lotul 3 al DEx Arad – Oradea, dar atribuirea a fost contestată.

Un drum expres care ajunge și la frontiera cu Ungaria intră în execuție. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Primul Lot de 33,7 km al Drumului Expres Arad – Oradea are constructor desemnat! Asocierea de constructori români și ucraineni are la dispoziție 2,32 miliarde lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport (PT) 2021-2027, și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la acest nou sector de drum de mare viteză. Contractul prevede inclusiv construcția unui pasaj de 727 metri peste Calea Ferată și DC77“, a precizat Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Un drum expres care ajunge și la frontiera cu Ungaria intră în execuție. Cum este împărțit

Potrivit șefului CNAIR, Cristian Pistol, Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (România) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (Ucraina) este câștigătoarea contractului pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad – Oradea.

Un drum expres care ajunge și la frontiera cu Ungaria intră în execuție

Contractul cu o valoare de 2,32 miliarde lei (fără TVA) trebuie dus la capăt în doi ani. Deocamdată nu poate fi semnat decât după expirarea termenului legal de 10 zile în care pot fi depuse eventuale contestații. Un lucru care se poate întâmpla, având în vedere că Lotul 3 al DEx Arad – Oradea, atribuit aceleiași asocieri, a fost contestat de doi constructori participanți la licitație, ambii din Turcia.

Drumul Expres Arad – Oradea are o lungime totală de 120,47 km și este compus din 3 loturi:

  • ⁠ ⁠Lotul 1 (33,7 km) între municipiul Oradea și Salonta, la care se adaugă drumul de legatură la DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km;
  • ⁠ ⁠Lotul 2 (39,7 km) între Salonta și Chișineu Criș, la care se adaugă drumul care va face legătura cu frontiera ungară (10 km);
  • ⁠ ⁠Lotul 3 (47,07 km) între Chișineu Criș și municipiul Arad, la care se adaugă Drumul de legătură cu zona industriala Arad Vest (2,9 km).

Lotul 3, atribuit tot Asocierii Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL, a fost contestat. Proiectul cuprindea inclusiv 29 de așa-numite lucrări de artă, printre care un pasaj peste calea ferată și DJ 709B, cu o lungime de 592 metri. Contractul avea o valoare estimată de 3,54 miliarde de lei (fără TVA). Lotul 2 are o valoare de 3,88 miliarde lei (fără TVA).

Citește și: Prima autostradă din 2025 care se dă în trafic. Alte două tronsoane sunt aproape de inaugurare (VIDEO)