S-a stabilit ținta anuală de kilometri de autostradă. Provocarea anului 2025: unirea Bacăului cu Craiova
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/12/Scriosteanu-pe-A7-UMB.jpg)
Oficialii de la Transporturi au anunțat care va fi ritmul anual de lucru pe sectorul de infrastructură rutieră, mai exact câți kilometri de autostradă și drum expres și-au propus să dea în trafic, în fiecare an. Potrivit estimărilor făcute de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrișteanu, prezent, vineri, la un eveniment de specialitate desfășurat la Palatul Camerei de Comerţ şi Industrie Bucureşti (CCIB), ținta este de 250 km de drumuri de mare viteză în fiecare an. Astfel, în următorii 7-8 ani ar trebuie ca prin fiecare județ al țării să treacă o autostradă sau un drum expres.
Provocarea anului 2025 ar fi unirea Bacăului cu Craiova pe drum de mare viteză, potrivit oficialului de la Transporturi. Scrioșteanu a susținut că ţinta pentru 2025 este darea în trafic a unui număr de 250 de kilometri de autostradă şi drum expres şi, astfel, depăşirea bornei de 1.500 de kilometri de autostradă pe care să circule românii.
„Dacă anul trecut am avut cel mai bun an – 200 km finalizaţi -, anul acesta ţintim 250 km şi vom depăşi borna de 1.500 km de autostradă şi drum expres daţi în trafic, după ce, în 2023, am depăşit borna de 1.000 km. Ţinta noastră e să ajungem să avem în execuţie 1.000 km de autostradă şi drum expres şi să păstrăm această, să zic, limită, pe măsură ce dăm în trafic. Cum sunt anul acesta 250 km, să avem contracte semnate pentru execuţie de cel puţin 250 km, în aşa fel încât acest ritm pe care România poate să-l susţină din punct de vedere financiar, de 1.000 km în execuţie, să asigure în următorii 7 – 8 ani un nivel de infrastructură care să permită ca fiecare județ să aibă o autostradă sau drum expres“, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu.
Care a fost cea mai rapid construită autostradă din România
Secretarul de stat în Transporturi a mai menţionat că Autostrada Moldovei este cea mai rapid construită autostradă din sud-estul Europei, respectiv 320 kilometri în aproape 3 ani.
„Este cea mai rapid construit autostradă din sud-estul Europei şi nu vă spun lucruri mari. 320 km în aproximativ 3 ani. Am avut un noroc colosal din punct de vedere al infrastructurii de transport rutier al României pentru că în 2020 am demarat procedurile pentru proiectarea acestui obiectiv, finalizarea studiului de fezabilitate şi proiectare, iar momentul apariţiei PNRR ne-a surprins cu acest proiect la cheie și s-a putut demara efectiv lucrarea în şantier. Au fost 13 loturi. Ultimele loturi vor fi date în trafic în zona Paşcaniului anul viitor, în mai-iunie maxim. Deci, vom avea de la Bucureşti până la Paşcani o autostradă complet funcţională, cu perdele forestiere, cu toate dotările necesare“, a precizat Scrioșteanu.
Provocarea anului 2025: unirea Bacăului cu Craiova. Vor fi 575 km de drum de mare viteză între cele două municipii din Moldova și Oltenia
El a dat asigurări și că, până la finele anului, Bacăul va fi legat de Craiova pe autostradă și drum expres. „Dacă vorbim de la Focşani la Bacău (66 km – n. r.), promisiunea constructorului este că până la sfârşitul anului vom lega Bacăul de Craiova. De la Bacău la Craiova sau de la Craiova la Bacău, 575 km, va fi cel mai lung tronson de autostradă funcţional complet. Are o singură zonă mai sensibilă, autostrada de centură a Capitalei, pe A0, între DN2 şi DN3, acolo unde lucrează firma din China. În mod normal se poate finaliza până la sfârşitul anului, dar mobilizarea ar trebui să fie una crescută în următoarea perioadă.
Promisiunea este că vor creşte mobilizarea şi de asta am şi spus că anul acesta va fi anul Micii Uniri în România la nivel de infrastructură rutieră, adică de la Oltenia, Moldova, Dobrogea, Muntenia, vor fi unite prin autostradă sau drum expres. De la Focşani la Bacău e o singură zonă cu ceva viaducte mai complexe, dar firma care lucrează (UMB – n. r.) este specializată pe zona asta de viaducte. Logistica firmei îi permite să finalizeze lucrarea, iar de la Bacău până la Paşcani (77,39 km – n. r.) anul viitor, în primăvară, pentru că este aceeaşi firmă şi ar trebui mobilizarea să fie foarte mare. Teoretic se poate“, a adăugat Irinel Ionel Scrioșteanu.